5

کلینتون:مسئولیت ما حمایت از مردم سوریه است

  • کد خبر : 26882
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

کلینتون مدعی شد هر عضو شورای امنیت باید از میان ملت سوریه و دیکتاتوری وحشیانه یکی را برگزیند!

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه مواضع دوگانه کشورش در خصوص مسائل مهم جهانی با ابراز نارضایتی از روسیه به سبب مخالفت با قطعنامه ضد سوری برای روسها خط و نشان کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا با گرفتن ژست طرفداری از مردم سوریه و با نادیده گرفتن فعالیت گروههای مسلح و همچنین تظاهرات هر روزه سوریها در مخالفت با دخالت خارجی ادعا کرد شورای امنیت باید در کنار ملت سوریه باشد نه دیکتاتوری!

کلینتون مدعی شدهر عضو شورای امنیت باید از میان ملت سوریه و دیکتاتوری وحشیانه یکی را برگزیند!

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره موضع روسیه در خصوص سوریه که تاکید کرده است هر قطعنامه غیر قابل قبولی را رد خواهد کرد، گفت هر عضو شورای امنیت باید تصمیم بگیرد و اردوگاهش را انتخاب کند.

وی خطاب به روسها گفت : آیا شما با ملت سوریه هستید؟ آیا شما در کنار اتحادیه عرب هستید؟ آیا شما با ملتهای خاورمیانه و شمال آفریقا هستید، آیا شما با دیکتاتوری وحشی هستید؟ هر کشوری باید خوب به این سئوال فکر و بعد تصمیم گیری کند.

کلینتون افزود : ما به عنوان اعضای شورای امنیت، مسئولیت تلاش برای حفظ صلح و امنیت در جهان را به عهده داریم، حتما لازم است تا در بعد درست تاریخ باشیم، یعنی در کنار اتحادیه عرب و مردم سوریه باشیم!

اظهارات کلینتون در پی سخنرانی وی در شورای امنیت بیان می شود که در موضعی مداخله جویانه خواستار تصویب قطعنامه ضد سوری برای آنچه انتقال مسالمت آمیز قدرت رد سوریه خواند، شده بود.

کلینتون که به شدت برای تصویب پیش نویس قطعنامه ضد سوری اعراب و غربی ها تلاش می کند، مدعی شده بود شکست در تصویب قطنامه ضد سوری، اعتبار شورای امنیت را زیر سئوال می برد.

این ادعا در حالی است که آمریکا و متحدان غربی اش تا کنون حتی اجازه تصویب یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی را در سازمان ملل متحد و شورای امنیت نداده اند، رژیم نامشروع و اشغالگری که همچنان به ارتکاب بدترین جنایات علیه ملت بی دفاع فلسطین ادامه می دهد و تا کنون هیچ واکنشی به اقدامات سرکوبگرانه و ناقض حقوق بشری رژیمهای عربی همپیمان کاخ سفید و در راس آنها عربستان و بحرین نشان نداده و به گسترش روابط نظامی و اقتصادی با این کشورها ادامه می دهند.
اظهارات کلینتون بار دیگر نقاب از چهره فریبکارانه غربی ها و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره دفاع از حقوق بشر برداشت و نشان داد، سازمان ملل متحد و شورای امنیت صرفا ابزارهایی در خدمت به اهداف و سیاستهای توسعه طلبانه آنها در جهان است.

سخنان کلینتون که نشانه سرخوردگی از تصویب نشدن قطعنامه ضد سوری است، در حالی است که معاون وزیر امور خارجه روسیه رای گیری در شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه ضد سوری طی چند روز آینده را بعید دانسته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر