1

ایران خودرو: اجرای ۱۶۸پروژه ارتقای کیفیت برای رضایت مشتریان در سال جهاد اقتصادی

  • کد خبر : 26946
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲

گروه صنعتی ایران خودروبرای نخستین بارو براساس نظر سنجی های انجام شده توسط شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ، پروژه های بهبود واقدامات اصلاحی به منظور ارتقای کیفی و افزایش رضایت مشتریان دردستور کار قرار داد .

کیانوش پور مجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : برای نخستین ارتقای بهبود  بروزه های بهبود و اقدامات اصلاحی به منظور ارتقای یکی از رسالت های معاونت کیفیت صیانت و حصول اطمینان از برآ ورده شدن خواسته ها و نیازهای مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات دریافتی است و برای انجام این مهم اداره ای تحت عنوان ارتقای رضایت مشتریان در مدیریت طرح ریزی کیفیت معاونت کیفیت ایجاد شده است

وی اضافه کرد: یک پرسش نامه جامع و تفضیلی با حضور مدیریت های مختلف از معاونت های طراحی محصولات جدید .مهندسی ، تولید و کیفیت تهیه شد و ظرف مدت نه ماه سازوکارها و سامانه های سخت افزاری و ترم افزاری  لازم با همراهی شرکت امداد خودرو جاری سازی و نسبت به عملیاتی کردن ان اقدام شد

معاونت کیفیت ایران خودرو درباره شاخص نتایج این تحقیقات گفت: یافتن علل نارضایتی مشتریان از کیفیت محصولات مهمترین مشخصه این بررسی ها بود .

وی افزود: امسال هریک از علل نارضایتی ها را به عنوان یک معلول در نظر گرفتیم و با مشارکت واحد های مرتبط با شرکت ، تحلیل های لازم کارشناسی به منظور تعیین علل ریشه ای انجام شد که نهایتا تعداد  ۱۶۸ پروژ بهبودکیفیت به صورت ویژه برای ارتقای رضایت مشتریان به تفکیک واحدهای مختلف شرکت از جمله معاونت های سواری سازی ، تندر،  شرکت ساپکو و مهندسی خودرو تعریف شد.

وی ادامه داد: به منظور حصول اطمینان از اجرای پروژهاس بهبود و تحقق اهداف تعریف شده برنامه ریزی های لازم برای برگزاری لازم برای جلسات هفتگی “ارتقای رضایت مشتریان” با واحدهای مرتبط به عمل آمده است .

پورمجیب تاکید کرد: تیم های آ نالیز به همراه نمایندگان معاونت کیفیت با هماهنگی های قبلی در محل کار و یا اسکان این مشتریان حضور می یابند.

وی یکی از مزیت های مهم بازدیدهای حضوری را درک بهتر انتظارات مشتریان عنوان کرد و افزود: این شیوه کار در موارد زیادی موجب مشعوف شدن مشتریان شده است.

وی در انتها به برخی مصادیق اشاره کرد و گفت : ابراز رضایت توام با مشتریان از حضور تیم های انالیز معاونت تندر و نمایندگان معاونت کیفیت در محل کار یا منزل مشتریان  و اهمیت خاصی که شرکت به نظر آنها قائل شده  گویای این واقعیت است .

گفتنی است طی یگ دهه گذشته میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودرو ها همواره به صورت ماهانه و حتی رسانه ای ا ز سوی وزارت صنایع و شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران اندازه گیری و منتشر می شده  اما به  علت کلی بود ن  نتایج منتشر شده امکان تعریف پروژه های بهبود و انجام اقدامات اصلاحی وجود نداشته است .

منبع: ایکوپرس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26946

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر