2

ایران خودرو به میانگین جهانی شاخص های رضایت مشتریان نزدیک شد

  • کد خبر : 26983
  • ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۱

در نتیجه اجرای پروژه های متعدد بهبود کیفیت، میانگین امتیاز ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت محصولات ایران خودرو، از ۶۵۴ در سال ۸۷ به ۶۸۵ در آخرین ارزیابی سال ۹۰ افزایش یافته است.

کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این نتایج حاصل ارزیابی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بر روی پژو ۲۰۶ اس دی، تندر۹۰، پژو ۲۰۷، پژو۲۰۶ سمند، پارس و ۴۰۵ است.

وی امتیاز خودروهای فوق در نتیجه این ارزیابی را به ترتیب ۱/۷۳ ، ۲/۷۲،  ۳/۷۲ ، ۳/۷۱ ، ۷/۶۷ ، ۴/۶۴  و ۲/۶۳ عنوان و روند فزاینده رضایت مشتریان از کیفیت محصولات، از سال ۸۷ تاکنون را  معنی دار توصیف کرد.

پورمجیب، ارتقای رضایت مندی مشتریان از کیفیت محصول را از محورهای کلیدی ارتقای جهشی کیفیت دانست که با بهره گیری از نتایج نظرسنجی مشتریان، در شاخص های سیستم تهویه و برقی، مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی، رنگ و بدنه، نیروی محرکه و سوخت رسانی تعریف شده است.

معاون کیفیت ایران خودرو افزود: اقدام در جهت شناسایی ریشه های نارضایتی مشتریان از مشخصه های کیفیت محصولات به منظور تعریف پروژه های موثر از سال ۸۹  توسط معاونت کیفیت، با مشارکت معاونت های طراحی محصولات جدید، مهندسی و تولید،و ساپکو  آغاز و  ۱۶۸ پروژه جهت بهبود کیفیت رضایتمندی علاوه بر پروژه های تعریف شده در شاخص های دیگر بهبود کیفیت محصول ، تعریف شد.

وی حوزه های قطعات(شرکت ساپکو)، معاونت سواری سازی، معاونت مهندسی خودرو  ، سایت های خراسان و تبریز  و معاونت تندر را از جمله حوزه های این پروژه ها عنوان کرد که به تفکیک خودروهای مختلف در سال ۹۰ تعریف شده و از طریق جلسات هفتگی با حضور معاونان و مدیران ایران خودرو و تمرکز بر تامین کنندگان قطعاتی که عامل نارضایتی مشتریان هستند، اقدامات اصلاحی مورد نیاز تعریف و تا حصول نتیجه، پیگیری می شود.

پورمجیب بالاترین امتیاز رضایت مشتریان از کیفیت محصولات بر اساس بهینه کاوی خودروسازان پیشرو جهانی را حدود ۸۰  ذکر کرد و افزود: افزایش یک امتیاز رضایت مشتریان برنامه ریزی و تمهیدات بسیار زیادی را در کل زنجیره ارزش گروه صنعتی می طلبد.

وی تصریح کرد: برای ارتقای امتیاز  ۶۵۴ در سال ۸۷ به ۶۸۵ در آخرین دوره ارزیابی،  ۱۱۷ پروژه در سال ۸۸،   ۱۷۸ پروژه در سال ۸۹  و حدود ۸۰۰ پروژه ( شامل ۳۲۳ خانواده پروژه) که  ۱۶۸ مورد آن خاص ارتقای رضایت مشتریان است، در سال ۹۰ تعریف و واحدها، نفرات، سیستم ها و ابزارهای مختلف گروه صنعتی ایران خودرو اعم از سازندگان، سایت ها، واحدهای مختلف داخلی و مدیران ارشد به برنامه ریزی، اجرای برنامه های بهبود و برگزاری جلسات متعدد در سطوح مختلف مبادرت ورزیدند.

معاون کیفیت ایران خودرو،  دستیابی به امتیاز  ۱/۷۳  در پژو ۲۰۶ اس دی را از این رو، توفیق بزرگی برای ایران خودرو و حاصل اقدامات بهبود بزرگ، همت و همدلی زنجیره تامین ، طراحی ، تولید و مهندسی دانست و گفت: ۲۰۶ اس دی در بخش قیمتی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان از منظر رضایتمندی مشتریان از کیفیت محصولات از ابتدای سال ۸۸ تاکنون (پنج دوره اخیر ) در بین تمامی خودروهای وارداتی و داخلی ، مقام اول راکسب کرده است.

پورمجیب اظهار داشت: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماه از میان مشتریان هر یک از محصولات ایران خودرو به طور میانگین حدود ۱۲۰۰ نفر را مورد نظر سنجی قرار داده و امتیاز رضایت مشتریان را، به صورت عددی از هزار اعلام می کند و این میانگین در تولیدات خودروسازان جهانی تا کنون بالاتر از ۸۰۰  گزارش نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26983

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر