3

تلاش به منظور متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران است و هیچ گزینه‌ای را نیز نادیده نمی‌گیرد.

  • کد خبر : 27032
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

امروز برخلاف گذشته، اعتقاد گسترده بین‌المللی به وجود آمده که لازم و حیاتی است ایران را از هسته‌ای شدن بازداریم

 فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»: «ایهود باراک» روز گذشته هشدار داد در صورتیکه که تحریم‌ علیه برنامه هسته‌ای ایران ناکارامد باشد، باید اقدام نظامی علیه کشور جمهوری اسلامی ایران بررسی شود.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده است که «الون بن دیوید» یک تحلیلگر مسائل نظامی کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات تل‌آویو با آگاهی از عدم توانایی آمریکا و اروپا در اجرای گزینه نظامی علیه ایران قصد دارند با بزرگ جلوه دادن این گزینه در قبال ایران، آمریکا و غرب را تحت فشار قرار دهند تا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.

باراک در اختتامیه کنفرانس «هرتزلیا» اعلام کرد: امروز برخلاف گذشته، اعتقاد گسترده بین‌المللی به وجود آمده که لازم و حیاتی است ایران را از هسته‌ای شدن بازداریم و هیچ گزینه‌ای در این راستا نباید از روی میز حذف شود.

وی ادامه داد: اگر تحریم‌ها نتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، باید اقدامی صورت گیرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیرغم آنکه ایران بار‌ها اعلام کرده که برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیزی دارد و یکی از اعضای پیمان ان پی تی (پیمان منع گسترس تسلیحات هسته‌ای) است و در حالی که رژیم صهیونیستی که هزاران زرادخانه هسته‌ای دارد و حاضر به پیوستن به ان پی تی نیست، مدعی شد که رویارویی با ایران هسته‌ای بسیار خطرناک‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود و زندگی افراد زیادی به خطر می‌افتد و پس همین حالا باید اقدامی انجام دهیم و هرکه بگوید بعداً، می‌فهمد که بسیار دیر بوده است.

باراک افزود: چالش رژیم صهیونیستی ادامه کمک به جامعه بین الملل برای تلاش به منظور متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران است و هیچ گزینه‌ای را نیز نادیده نمی‌گیرد.

«موشه یعالون» معاون «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: تمامی تأسیسات هسته‌ای ایران در مقابل حمله نظامی آسیب پذیر هستند و خیال ایران هسته‌ای برای جهان آزاد یک کابوس است.

علیرغم همکاری ایران در زمینه برنامه هسته‌ای، آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند به ایران اعمال فشار کنند به طوریکه هفته گذشته اتحادیه اروپا با تحریم‌های صنایع نفت ایران و تحریم بانک مرکزی موافقت کرد. ایران نیز هشدار داده است که با تعلیق جریان نفت از تنگه هرمز به این تحریم‌ها پاسخ می‌گوید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر