1

بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس: ما مدیون شهدا هستیم/ میلیاردی بگیرها بین فوتبالیست ها کم هستند

  • کد خبر : 271881
  • ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

حمید استیلی با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم، از تمامی کسانی که می توانند در شناخت بیشتر این عزیزان اقدامی انجام دهند، خواست در معرفی این الگوها بکوشند، او همچنین دریافت حقوق های کلان از سوی تمام فوتبالیست ها را رد کرد.

حمید استیلی با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم، از تمامی کسانی که می توانند در شناخت بیشتر این عزیزان اقدامی انجام دهند، خواست در معرفی این الگوها بکوشند، او همچنین دریافت حقوق های کلان از سوی تمام فوتبالیست ها را رد کرد.
حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس: ما مدیون شهدا هستیم/ میلیاردی بگیرها بین فوتبالیست ها کم هستند

حمید استیلی یکی از بازیکنان نه چندان قدیمی تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس و زننده یکی از خاطره انگیزترین گلهای ملی کشورمان در مصاحبه ای اختصاصی با جام نیوز پیرامون دریافت های میلیاردی برخی فوتبالیست ها و عدم شفافیت مالی آنها و همچنین حمله رسانه های ضدانقلاب به ورزشکاران ایرانی به خاطر حمایت آنها از انقلاب و شهدا به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.

رسانه های ضدانقلاب  با به زیرسوال بردن اقدام مثبت برخی بازیکنان فوتبال در نشان دادن تصاویر شهدا همزمان با شادی گل، بصورت اهانت آمیزی این رفتارها را خرافه پرستی و مرده پرستی نام نهادند.

در همین رابطه جام نیوز طی مصاحبه ای تلفنی با حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس و از مربیان لیگ فوتبال کشورمان نظر ایشان را در این دو مساله جویا شد.

استیلی در پاسخ به رفتار ضدانقلاب در بی حرمتی به شهدای دفاع مقدس گفت: بین بچه ها همیشه صحبت بر سر این است که همه مردم ایران مدیون شهدا هستند و نباید این را فراموش کنیم و این مستلزم این است که مربیان و معلم ها، شهدا را چطور معرفی کنند به جوانان و اینکه شهدا چه کسانی بودند و چطور مملکت را نگه داشتند و نگذاشتند عوامل خارجی وارد کشور شوند، اینها مسایل مهم و بزرگی است.

این مربی فوتبال افزود: باید شهدا بهتر معرفی شوند که چطور بودند. منم خودم در جبهه های جنوب رفتم و می دانم چه فداکاری ها بچه ها کردند. آنهایی که در جنگ بودند و مردم به آنها اعتماد دارند بیایند و جنگ را تعریف کنند، قطعا این کار مثمرثمرتر است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون شفافیت مالی بازیکنان فوتبال هشتگی که در این رابطه که در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و دنبال می شود، اینطور واکنش نشان داد: همه جای دنیا، خصوصا بازیکنان ملی جزو نوابغ هستند ما شاید در کشور چندین هزار پزشک داشته باشیم ولی بازیکن ملی بین ۲۲ تا ۲۵ نفر هستند که جزو نوابغ هستند. در دنیا مثلا مسی و رونالدو هستند که این همه پول می گیرند و نمی شود قیاس کرد. همین فوتبالیست ها هر جا برای کشور مشکلی در مسایل اجتماعی پیش می آید برای حل مشکل پیش قدم هستند. در جریان کرمانشاه شاهد بودید که چطور وارد عمل شدند، ما با مردم هستیم و با آنها حرکت می کنیم و مردم را دوست داریم.

وی با ارائه توضیحات بیشتر در خصوص دریافت های کلان برخی بازیکنان افزود: فقط تعدادی از بازیکنان ملی هستند که چنین مبالغی می گیرند همه فوتبالیست ها اینطور نیستند، تمام تیم های تهرانی نابود شده اند و رفته اند مثل راه آهن، پاس، شاهین، بهمن و…اگر می خواهیم کشور سالمی داشته باشیم که جوانان به سمت ورزش بروند باید به آنها سوبسید بدهیم، الان مصلحت کشور این است که یکسری بازیکنان ما پول زیاد بگیرن و اینها می توانند الگوی بقیه باشند که دیگران هم بروند دنبال ورزش، ما در کشور جوانان زیادی داریم که باید به ورزش حرفه ای روی آورند. این مستلزم این است که تفکراتمان را بازتر کنیم، بهتر فکر کنیم و دنبال این باشیم که یک کشور رو به جلو باشیم مثل اسپانیا که با وجود دو تیم بارسلونا و رئال مادرید نگاه ها را به خود مثبت کرده و فوتبال نماینده فرهنگ آن کشور شده است.

وی با تائید این مطلب که کار ضدانقلاب با برجسته کردن حقوق های کلان در روزهایی که تیم ملی به فکر موفقیت در جام ملت هاست بیهوده به نظر می رسد، اضافه کرد: همه جای دنیا نوابغ و بازیکنانشان بالاترین دستمزدها را می گیرند، بهترین خانه و ماشین را دارا هستند و فقط فوتبال ما اینطور نیست.

وی در خصوص قراردادهای چندمیلیاردی برخی بازیکنان نظیر شجاعی و دژآگه در تیم تراکتورسازی اظهار داشت: قرارداد برخی بازیکنان با دلار و یورو بوده و به اصطلاح قرارداد خارجی بوده، همه را نمی توانیم یکی کنیم و اصلا قراردادها نجومی نیستند و کاملا معقول است. اگر به بازیکنی زیاد دادند دلیل نمی شود همه کشور اینطورند. این حتی به وضع مالی باشگاه ها هم بستگی دارد و طبیعی است می توانند بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشند.

گفتنی است پیرو حرکت مثبت برخی بازیکنان باشگاهی نظیر امید عالیشاه، علی علیپور و سیدجلال حسینی در استفاده از تصاویر شهدا و نشان دادن همزمان آن با شادی گل، مدیران عامل برخی باشگاه ها مانند سپاهان نیز بر سر مزار شهدا حضور یافتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=271881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر