1

شخصیت سرشناس مملکتی در زمین‌خواری نداشته‌ایم

  • کد خبر : 27868
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰

۷۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده در تهران آزاد شدند

افق به نقل از فارس، درختان را می‌برند تا در جنگل‌ها و مراتع ساختمان و ویلا بسازند. هر از چندگاهی در استان تهران افرادی با عنوان زمین خوار پیدا می‌شوند و به صورت کاملاً  آگاهانه نسبت به تصرف برخی زمین‌ها می‌کنند. قطعاً اقدامات به موقع مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند معضل زمین‌خواری را حل کند.

به گفته یکی از مسئولان استانداری تهران همه‌جور زمین خواری در استان تهران داریم از ۲۰۰ متر گرفته تا ۵۰ هکتار.

وی درباره احکام قضائی برای پرونده‌های زمین‌خواری می‌گوید:  احکامی که از سوی مراجع قضائی برای زمین‌خواران صادر شده بخشی، غیابی بوده است؛ یعنی متهم و متهمان پرونده زمین خواری یا ایران نبودند و یا اینکه تعمداً در جلسات دادگاه حضور پیدا نکردند و جریان دادرسی به صورت غیابی برگزار شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: براساس آراء حکم جلب این افراد نیز صادر شده است این افراد علاوه بر اینکه محکوم به خلع‌ید و قلع و قمع تجهیزات غیرقانونی هستند محکوم به مجازاتی از قبیل حبس، شلاق و جزای نقدی هم شده‌اند.

برای ۵۵ نفر از زمین خواران استان تهران حکم صادر شده است

وی می‌افزاید: مجموعه افرادی که احکام درباره آنها اجراء شده حدود ۵۵ نفر هستند و مابقی نیز علی‌رغم اینکه حکم لازم‌الاجرا در موردشان اجرا شد، هنوز دستگیر نشده و یا اینکه این افراد خارج از کشور هستند به هر حال احکام دیر یا زود اجرایی می‌شود و هیچ مانعی هم در ارتباط با اجرای این احکام وجود ندارد.

۷۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده در تهران آزاد شدند

وی عنوان می‌کند:  نیمی از اراضی که به شکل‌های مختلف تصرف غیرقانونی شده با تلاش‌هایی که انجام شد و با احتساب طرح‌های در دست اجرا حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده آزاد شدند و معادل همین مقادیر هم باید در دست اقدام داشته باشیم که در طرح‌های آتی آزادسازی شود..

بزرگترین و کوچکترین زمین‌خوار استان تهران

وی بزرگترین زمین‌خوار استان تهران را در منطقه خجیر معرفی کرد که بیش از ۵ هکتار با تأسیسات دامداری، گلخانه آپارتمان مسکونی بوده است. کوچکترین زمین‌خوار در منطقه کن و سولقان بوده که ۲۰۰ متر از اراضی را تصرف کرده بود.

شخصیت سرشناس مملکتی در زمین‌خواری نداشته‌ایم

وی با اشاره به اینکه سرشناسان مملکتی در زمین خواری‌های استان تهران نقشی را نداشته‌اند، می‌گوید: مافیایی زمین‌خواری داریم که بسیار با ارگان‌های مربوطه رابطه دارند، هستند.

این مقام مسئول اظهار دارد: متأسفانه افراد رانت‌خوار برای تسریع در اقدامات غیرقانونی می‌آیند پای خیلی مسئولان، قضات و مدیران دستگاه‌های اجرایی را به میان می‌آورند که اگر یک روزی با مشکلی برخورد کردند و سیستم اجرایی با این‌ها برخورد کند از نفوذ این آقایان استفاده می‌کنند.

وی می‌گوید: خیلی از سفارشات، رانت‌بازی‌ها و رانت‌خواری‌ها نتوانستند در اجرای قانون تأثیرگذار باشد این‌جای تقدیر دارد که دستگاه‌های اجرایی ما با قدرت در مقابل فشارها ایستاده‌اند.

۲۲۰ پرونده زمین خواری

این مقام مسئول عنوان می‌کند: حدود ۲۲۰ پرونده زمین‌خواری در مراجع قضایی مختلف و دادسرای مبارزه با زمین‌خواری در دست رسیدگی است،امیدواریم تا پایان امسال و سه ماهه اول سال بتوانیم تعداد قابل توجهی احکام لازم‌الاجراء پس از طی کردن مراحل قانونی داشته باشیم که بعد از انتخابات با قدرت هر چه تمام‌تر به صحنه ورود کنیم و از تصرف اراضی تصرف شده به صورت غیرقانونی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمین خواری در استان تهران باند بازی شده است می‌گوید: باندی که در منطقه خجیر بود و ارتباطاتشان و شکواییه‌هایی که علیه مدیران اجرایی مطرح کردند و حتی برخی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی را تهدید کرده بودند و مواردی از ضرب و شتم اینها را داشته‌ایم که این افراد برای جلوگیری از اجرای احکام دست به ضرب و شتم زده بودند.

این مقام مسئول می‌گوید: بدون توجه به هیچ توصیه و رانت‌ با اقتدار و قاطعیت ایستاده‌ایم و از ترفند‌های زمین‌خواران هراسی نداریم.

حکم محکومیت زمین خوار ۵۰۰ میلیارد تومانی

چندی ‌پیش نیز ولی‌الله داوریان مشاور حقوقی استاندار تهران خبر از حکم محکومیت “ک.ر” زمین‌خوار ۵۰۰ میلیارد تومانی در لواسان داد، زمین خواری که توانسته بود حدود ۱۰ هکتار از بهترین‌ زمین‌های منطقه لواسان را به صورت غیر قانونی تصرف و نسبت به سندسازی اقدام کند و بزگترین زمین‌]وار استان تهران را به نام خود زد.

تمدن: تشدید برخورد با زمین خواران

مرتضی تمدن،استاندار تهران بااشاره به اینکه در لواسان تخلف‌های بزرگ زمین خواری صورت گرفته است، می‌گوید: تشدید برخورد با زمین خواران را به فرمانداران، شهرداران و سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ کرده‌ایم.

وی می‌افزاید: در بحث برخورد با پرونده‌های زمین خواری تبعیض قائل نمی‌شویم و با ارگان‌های متخلف نیز برخورد می‌کنیم. برای ما فرقی نمی‌کند تخلف و مالکیت غیرقانونی از شخص و یا دستگاهی باشد.

تمدن عنوان می‌کند: زمین‌خواران به تکاپو افتادن و از روش‌هایی استفاده می‌کنند که کار غیرقانونی خود را ادامه دهند از جمله در منطقه لواسان، رودبار و قصران که اخیراً زمین‌خواران زمین‌های را که غیر قانونی تصرف کرده‌اند در حال دیوار‌کشی هستند.

به گزارش فارس، با وجود وعده مدیران برای برخورد با زمین‌خواری شاهدیم این اتفاق همچنان ادامه دارد بهتر است مسئولان تدابیر جدی برای رفع این معضل اساسی در استان تهران انجام دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27868

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر