2

دولت مالی تحت فشار افکار عمومی استعفا کرد

  • کد خبر : 281363
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

دولت مالی به دنبال کشته شدن ۱۶۰ نفر در درگیری های قومی در مرکز این کشور و تحت فشار افکار عمومی استعفا کرد. دولت مالی تحت فشار افکار عمومی استعفا کرد

دولت مالی به دنبال کشته شدن ۱۶۰ نفر در درگیری های قومی در مرکز این کشور و تحت فشار افکار عمومی استعفا کرد. دولت مالی تحت فشار افکار عمومی استعفا کرد
به گزارش افق آنلاین، دفتر ریاست جمهوری مالی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «ابراهیم ابوبکر کیتا» رئیس جمهوری، با استعفای «سومایلو بوبی مایگا» نخست وزیر موافقت کرده است.
در این بیانیه آمده است: دولت جدید پس از مشورت و رایزنی به زودی تعیین و معرفی خواهد شد.
هرچند دلیل قطعی برای این استعفا اعلام نشده است، اما نمایندگان مجلس مالی روز چهارشنبه (۲۸ فروردین) طرحی را بررسی کردند که در آن استیضاح مایگا و کابینه اش به خاطر اهمال حکومت برای خلع شبه نظامیان که دست به این کشتار زده اند، مطرح شده بود.
۱۶۰ نفر از اهالی روستای «اوگوساگو» در منطقه موپتی در مرکز مالی ۲۳ مارس گذشته (۳ فروردین ۹۸) در یک درگیری قومی کشته شدند.
این حمله توسط افراد مسلح ملبس به گروه شکارچی ‘ دوزو ‘ در منطقه موپتی در مرکز مالی به قبیله فولانی روی داد.
قبیله فولانی که در مرکز مالی سکونت دارند، و شغل بیشتر آنها دامداری است، طی سال های اخیر به علت حوادث تروریستی در منطقه در معرض خشونت های مختلف قرار دارند.
هرچند پس از این حادثه، دولت پنج تن را به ظن دست داشتن در این کشتار دستگیر کرد، اما دولت تاکنون موفق به خلع سلاح شبه نظامیان نشده است.
کشور مالی از سال ۲۰۱۲ به دنبال آن که بیش از نیمی از کشور به دست شورشیان افتاد، همچنان متشنج است، موضوعی که بهانه لازم را در سال ۲۰۱۳ برای دخالت نظامی فرانسه در این کشور آفریقایی را فراهم کرد.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=281363

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر