1

مردم از وعده مسئولین خسته شده اند

  • کد خبر : 282555
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

این مردم از وعده‌های مسئولین خسته شده‌اند. اکثر جوانان سراب بیکار هستند

به گزارش افق یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه، ۱۵ مهرماه)  در نطق میان دستور خود با ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز و تشکر از پاسخ قاطع سپاه به اقدام تروریست‌ها و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: ضرورت دارد نوسازی و بازسازی مدارس مخروبه و آسیب پذیر در مقابل زلزل، سرما و گرما صورت گیرد ضمن اینکه از خیرین بخش سلامت و مدرسه ساز تشکر می کنم.

همچنین  در ادامه با بیان اینکه پروژه استخراج آلومینیوم از میلیاردها تن ذخیره آلومینیوم سراب معروف به نفت آذربایجان از ۲۵ سال قبل کلید خورده است، یادآور شد: امروز بعد از گذشت سال های متمادی و هدر رفت صدها میلیارد تومان از بیت المال همچنان بلاتکلیف مانده در حالی که کشورهای دیگر مثل روسیه، کانادا، آمریکا، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان و کشورهای اروپایی در کارخانه های خود از معادن آلومینیوم کشور خود استفاده می کنند اما متأسفانه واردات فلز آلومینیوم از کشورهای دیگر ادامه دارد و میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می شود که لازم است مانع خیانت غارتگران شد که نمی گذارند استخراج آلومینیوم کشور انجام شود.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مقام معظم رهبری اذعان داشت: شما فرمودید مسئولان معادن کشور را استخراج کنند تا کشور به خود تکیه کند، اما به این موضوع عمل نمی‌شود و آنها تلاش می‌کنند کشور را به کشورهای بیگانه وابسته کنند و به جای سرمایه‌ گذاری در معادن کشور خودمان در قاره آفریقا و در گینه کوناکری برای استخراج آلومینیوم سرمایه‌ گذاری کرده و با میلیون‌ها دلار ارز از بیت‌المال برای کشورهای بیگانه ایجاد اشتغال می‌کنند که این خیانت به کشور است و در تاریخ ثبت می‌شود.

داودی افزود: این مردم از وعده‌های مسئولین خسته شده‌اند. اکثر جوانان سراب بیکار هستند. در کشور ۱۰ تا ۱۵ میلیون جوانان که اکثرا تحصیلکرده هستند بیکارند. ۲٫۵ میلیون از آنها زنان سرپرست خانواده هستند که شغل ندارند. جوانان به این دلیل یا توان ازدواج ندارند یا اگر ازدواج کنند در ۳۰ درصد موارد این ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود.

وی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود بیان کرد: از وزیر بهداشت به دلیل تجهیز بیمارستان ۲۵۵ تختخواب سراب تشکر می‌کنم. همچنین از وزیر راه و شهرسازی به دلیل موفقیت چشمگیر در حوزه توسعه راه تشکر می‌کنم. همچنین درخواست برگزاری مناقصه راه‌آهن بوستان آباد و سراب را دارم. با توجه به بازگشایی پل راه سراب به میانه درخواست آسفالت آن را دارم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی جریمه دیرکرد وام‌های کشاورزی باید بخشیده شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم ابلاغ رییس جمهور چرا به این مصوبه عمل نمی‌شود؟ پس نظام بانکداری بدون ربا کجا است؟ سود نجومی وام‌ها کمر کشاورزی و کشاورزان را شکسته است. طبق برنامه ششم توسعه دولت به پوشش اجرایی بیمه دامداری موظف شده و موظف شده که دراین خصوص واکسیناسیون انجام دهد. باید این کار انجام شود. بازنشستگان ذخائر کشور هستند. دولت حقوق آنها را افزایش دهد. وزیر آموزش و پرورش وضعیت معلمین حق‌التدریسی را تعیین تکلیف کند.

خبرنگار: سید علیرضا حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=282555

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر