2

نماینده مجلس: بودجه محرومیت زدایی با برنامه هزینه نمی شود

  • کد خبر : 282782
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

نماینده مردم تهران، ری، تجریش و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه محرومیت زدایی در استان های کشور اگر به خوبی هزینه می شد، امروز شاهد مهاجرت ۲۵۰ هزار نفر به استان تهران نبودیم.

به گزارش افق آنلاین ، سید فرید موسوی روز شنبه در دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری در سالن کنفرانس فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: کسانی که به استان تهران مهاجرت می کنند بیشتر در مناطق حاشیه ای پایتخت ساکن می شوند و معضلاتی هم به طبع آن ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: این میزان جمعیت مهاجر می طلبد که هر سال شهرستان جدیدی در حاشیه تهران ایجاد شود.
موسوی ادامه داد: اگر بودجه تصویب شده در مناطق محروم استان ها به خوبی در جهت ایجاد مشاغل پایدار و ساخت واحدهای تولیدی هزینه می شد، امروز استان تهران با این شرایط روبرو نمی شد.
وی تعیین مرز روستاهای استان تهران را با شهرها، مشکلی اساسی عنوان کرد و گفت: توسعه شهرها نباید باعث عقب ماندگی روستاها شود و استانداران با تعیین دقیق مرز شهرها و روستاها باید طرح های هادی را به خوبی اجرا کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: امروز متاسفانه توسعه مناطق شهری استان تهران باعث غفلت از روستاها شده و وضعیت این مناطق از بسیاری از روستاهای مرزی کشور نیز بدتر است.
وی یادآور شد: برخلاف تصور مسئولان اجرایی، بسیاری از مناطق استان تهران از شهرهای مرزی نیز محرومتر است.
موسوی ادامه داد: امروز با وجود ۱۲۵ هزار نفر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که ۴۷ هزار نفر آنان زیر ۴۰ سال سن دارند، شرایط خوبی برای محرویت زدایی و توسعه کشور ایجاد شده که باید مسئولان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
وی یادآور شد: توسعه کشور فقط نیاز به مباحث سخت افزاری ندارد، بلکه با مشارکت پذیری و ورود مردم به صحنه، توسعه نیز ایجاد می شود.
دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات و مسئولان شهرستان ری با هدف معرفی فرصت ها و تهدیدهای ری در فرودگاه بین المللی امام خمینی( ره) برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=282782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر