1

بی ثباتی در سوریه فقط منافع رژیم صهیونیستی را تامین می کند

  • کد خبر : 28320
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱

این تحریم ها در ادامه فشار کشورهای غربی بر سوریه است.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: بی ثباتی در سوریه فقط منافع رژیم صهیونیستی را تامین خواهد کرد.

رامین مهمانپرست در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه با چه انگیزه ای صورت می گیرد، افزود: این تحریم ها در ادامه فشار کشورهای غربی بر سوریه است.
وی ادامه داد: اگر کشورهای غربی دلسوز و خواهان دموکراسی در این کشورها بودند با رفتارهای دوگانه شان برخی کشورها را تحت شرایط ویژه قرار نمی دادند و وضع یمن و بحرین نشان دهنده رفتارهای دوگانه غرب است.
مهمانپرست گفت: آنها به دنبال ایجاد بی ثباتی در داخل سوریه هستند که این هدف کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه است و این بی ثباتی فقط منافع رژیم صهیونیستی را تامین می کند.
وی درباره زمان و مکان مذاکرات ایران و ۱ + ۵ افزود: باتوجه به اینکه دو طرف آمادگی خود را برای مذاکرات اعلام کرده اند توافق برای زمان و مکان آن مشکلی نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت امورخارجه اضافه کرد: استنباط این است که نشست در استانبول برگزار شود اما هنوز قطعی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه درباره ادامه رویه کنونی اتحادیه عرب در مواجهه با مسائل سوریه و پیامدهای آن بر فروپاشی این اتحادیه هشدار داد.
آقای مهمانپرست در پاسخ به پرسشی درباره هشدار نماینده الجزایر در اتحادیه عرب به نماینده قطر درباره احتمال فروپاشی این اتحادیه افزود: برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب ممکن است اهدافی را پیگیری کنند که خواست و منافع کشورهای مخالف جهان اسلام را تأمین کند.
وی گفت: تصور اینکه فعال شدن کشورهای اتحادیه عرب علیه یکی از اعضای این اتحادیه مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد تصوری اشتباه و فتنه ای است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی طراحی کرده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: یک گام این فتنه هدف قرار دادن یکی از اعضای اتحادیه عرب و گامهای بعدی آن هدف قرار دادن دیگر کشورهای عضو این اتحادیه است پس باید بدانند رویه ای که پیگیری می کنند ممکن است در آینده برای آنان هم اعمال و به فروپاشی این  اتحادیه منجر شود.
آقای مهمانپرست گفت: این رویه وحدت کشورهای جهان اسلام و اعضای اتحادیه عرب را تهدید می کند و از رهبران این اتحادیه انتظار درایت و هوشمندی بیشتری است.

راه حل بحران بحرین توجه به خواسته های مردم است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: بهترین راه حل بحران بحرین کنارگذاشتن خشونت ها و توجه به خواسته های مردم است.
رامین مهمانپرست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران چه پیشنهادی برای رفع سرکوب مردم بحرین و جلوگیری از افزایش فشارها بر سوریه دارد، افزود: متاسفانه هنوز شاهد جنایات جدید و سرکوب ها در بحرین هستیم و جرم مردم بحرین این است که می خواهند خواسته هایشان را مسالمت آمیز بیان کنند.
وی ادامه داد: در رایزنی های سیاسی، حل مسئله بحرین را دنبال می کنیم و در این باره آقای صالحی نامه های مختلفی به سازمان های بین المللی ارسال کرده و در آن خواستار شده است تا این سازمان ها به مسئولیت های خود در این باره عمل کنند.
مهمانپرست گفت: درخصوص سوریه هم کشورهای غربی اقداماتی می کنند که به دنبال حل مسئله نیستند و اهداف خود را پیگیری می کنند.
وی افزود:اگر کشورهای مختلف خواهان ثبات در سوریه هستند مناسب ترین راه کنارگذاشتن خشونت هاست و اجازه دادن به دولت سوریه برای اصلاحات است.
مهمانپرست گفت:کشورهای موثر با رایزنی می توانند کمک کنند تا شرایط مناسبی در داخل سوریه فراهم شود و بی ثباتی و ناامنی در هر یک از کشورهای منطقه، موجب بی ثباتی منطقه خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درپی تخریب روابط ما با کشورهای منطقه

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب روابط خوب ما با کشورهای منطقه است و حاضر است برای آن دست به هر اقدامی بزند.
آقای رامین مهمانپرست در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اطلاعات که از وی پرسید‌ “آیا اظهارات یک روحانی در تایلند را مبنی بر اینکه ایرانیان دستگیر شده در این کشور از اعضای منافقین هستند تأیید می کنید؟” افزود: اتفاقی که در کشورهای مختلف و در منطقه روی داد، به نظر می رسید جریانی سازماندهی شده باشد که با ادعای مقامات آمریکا در مورد ترور سفیر عربستان در واشنگتن آغاز شد، پس از آن ادعا شد این اقدامات در آذربایجان به دست عوامل جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست، پس از آن نیز شاهد حوادثی در دهلی، گرجستان و تایلند بودیم.
وی گفت: این اقدامات نشان دهنده  سلسله تحرکاتی است که می تواند به هم مرتبط باشد و حکایت از سناریویی دارد که هدف اصلی آن متهم کردن کشور ما به فعالیت های تروریستی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از این اقدامات برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران استفاده می شود.
مهمانپرست گفت: نقش صهیونیست ها در این سناریو آشکار است و آنها که متهم به ترور دانشمندان هسته ای و نخبگان علمی کشور ما هستند برای فرار از این اتهام دست به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی و ایجاد حوادثی در کشورهای مختلف زدند تا بتوانند صحنه سیاسی را به نفع خود تغییر دهند.
وی افزود: از طرفی منافقین در شرایط بسیار سختی قرار گرفته اند و اخراج آنها از عراق با عزم و اراده جدی ملت و دولت عراق، آنها را دچار مشکل اساسی کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: منافقین با توجه به سوابقشان تبدیل به عناصر رژیم صهیونیستی شده اند و برای ضربه زدن به ملت ما همانطور که پس از پیروزی انقلاب دست به ترور زدند و مقابل ملت ایستادند و در دوران جنگ نیز در کنار دشمنان ملت قرار گرفتند و با ملت ما جنگیدند، پس از آن نیز مقابل مردم عراق و کشورهای منطقه که خواهان اعتلای اسلام بودند قرار گرفتند.
مهمانپرست افزود: ارتباط و هماهنگی فراوانی میان منافقین و صهیونیست ها برای ضربه زدن به کشور و معرفی چهره منفی از جمهوری اسلامی ایران در میان ملت های منطقه وجود دارد.
وی گفت: تحقیقات باید ادامه یابد تا عناصری که از سوی رژیم صهیونیستی چنین حوادثی را به وجود آوردند شناسایی شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما هر حادثه تروریستی را محکوم می کنیم و بلافاصله نیز پس از اتفاقاتی که در منطقه رخ داد، اعلام کردیم ترور را به هیچ وجه تأیید نمی کنیم.
مهمانپرست گفت: باید جریان بین المللی برای ریشه کن کردن تروریسم در دنیا به وجود بیاید که البته ما در این زمینه پیش قدم بوده ایم.
وی افزود: اجلاس های بین المللی به این منظور برگزار کرده ایم و خواهان ایجاد موجی برای مقابله با تروریسم واقعی هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی سمبل واقعی تروریسم در دنیاست و کشورهای غربی با حمایتی که در زمینه پناه دادن و اجازه فعالیت به این گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی در کشورهایشان می دهند، متهم اصلی هستند.
مهمانپرست افزود: در چنین شرایطی کشورهای منطقه باید با هوشیاری با این توطئه مقابله کنند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب روابط خوب ما با کشورهای منطقه است و ما آمادگی خود را برای همکاری با دولت تایلند برای شناسایی ریشه های حوادث اخیر اعلام می کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر