3

هاله مصراتی،مجری هفت تیر کش طرفدار قذافی در زندان انفرادی مرد+ تصاویر

  • کد خبر : 28331
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹

«هر کس به اینجا نزدیک شود سر و کارش با این اسلحه است.»

مجری هفت تیر کش طرفدار قذافی در زندان انفرادی مرد
اکثر شهروندان لیبی و کسانی که حوادث این کشور را دنبال می کردند به احتمال زیاد در ماه اوت سال ۲۰۱۱ میلادی تصویر ‘هاله مصراتی’ را دیده اند که هنگام اجرای برنامه تلویزیونی، هفت تیر خود را به تماشاگران نشان می داد.

اکثر شهروندان لیبی و کسانی که حوادث این کشور را دنبال می کردند به احتمال زیاد در ماه اوت سال ۲۰۱۱ میلادی تصویر “هاله مصراتی” را دیده اند که هنگام اجرای برنامه تلویزیونی، هفت تیر خود را به تماشاگران نشان می داد. در آن روزها که پایتخت لیبی تقریبا سقوط کرده بود و انقلابیون در چند قدمی ساختمان مرکزی تلویزیون بودند، مصراتی در برنامه ای زنده گفته بود: «هر کس به اینجا نزدیک شود سر و کارش با این اسلحه است.»
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وب سایت “دویچه وله” (DeutscheWelle) دوشنبه ۲۰فوریه (اول اسفند) خبر داد: «”هاله مصراتی” سرشناس ترین گوینده تلویزیون لیبی در ماه های پایانی حکومت قذافی که پس از اشغال تلویزیون توسط نیروهای انقلابی زندانی شد، بنا بر گزارش ها به شکل نامشخصی در سلول انفرادی کشته شده است.»
دویچه وله نوشت: «”هاله مصراتی” در آخرین اجرای زنده تلویزیونی خود به رسم ماه های پیش از آن، با صدایی ملتهب در حمایت از “قذافی” شعار می داد و به مخالفان او و حکومت می تاخت. در یکی از روزهای پایانی تابستان، مصراتی با تکان دادن هفت تیرش مقابل دوربین تلویزیون گفت: امروز یا می کشم یا کشته می شوم. او آن روز نه کشت و نه کشته شد و چند روز بعد در مصاحبه با شبکه “لیبی آزاد” گفت: با اراده خودم تسلیم فرزندان لیبی شده ام و هیچ کس مرا دستگیر نکرده است.»
این وب سایت افزود: «آخرین تصویری که نیروهای انقلابی از مصراتی نشان داده اند مربوط به حدود ۵۰ روز پیش است. شبکه خبری “العربیه” روز یکشنبه ۳۰بهمن از طرابلس گزارش داد که مصراتی در یک سلول انفرادی کشته شده است. بنا به گزارش برخی از منابع، تاریخ کشته شدن گوینده سابق تلویزیون، جمعه گذشته بوده است. هنوز جزئیات دقیق این ماجرا روشن نشده و مقام های رسمی محلی آن را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. “خبرگزاری آلمان” نیز روز شنبه ۲۹بهمن از پخش شایعاتی در طرابلس در مورد کشته شدن احتمالی هاله مصراتی توسط شبه نظامیان موسوم به “گاردهای انقلابی” خبر داده بود.»
پایگاه اینترنتی دویچه وله ادامه داد: «در روزها و هفته های گذشته گزارش های فراوانی در مورد شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و حامیان حکومت سرنگون شده “قذافی” منتشر شده است. “عبدالرحیم الکیب” -رئیس دولت انتقالی لیبی- شامگاه شنبه در یک نطق تلویزیونی به مناسبت نخستین سالروز انقلاب ۱۷ فوریه بار دیگر از انقلابیون مسلح خواست هرچه زودتر خود را به وزارت کشور یا ارتش معرفی کنند و از فعالیت های خارج از کنترل دولت بپرهیزند. او خطاب به شبه نظامیان گفت: اگر پست های مهم ارتش و پلیس به وسیله شما اشغال نشود، جا برای عناصری که کمتر از شما به مردم وفادار هستند باز می شود.»
به نوشته این وب سایت آلمانی، شبکه خبری “العربیه” با استناد به برخی گزارش های تأییدنشده احتمال می دهد که “هاله مصراتی” پس از انتقاد از انقلابیون لیبی در سالگرد آغاز اعتراضات مردمی در این کشور، کشته شده باشد. “مصراتی” پس از تسلیم خود به نیروهای انقلابی، آن ها را خوش رفتار و مؤدب توصبف کرد و تأکید داشت به او آزار و اذیتی نرسانده اند. این گوینده سابق تلویزیون لیبی، در زمان اوج گرفتن جنبش اعتراضی علیه قذافی با گفتار و رفتار غیرمعمولی که در برنامه های زنده از خود نشان می داد، شهرت فراوانی به دست آورده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28331

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر