2

دبیرکل ناتو: نجات معاهده INF نیازمند اراده سیاسی است

  • کد خبر : 284163
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

دبیرکل ناتو گفت این نهاد به دنبال مسابقه تسلیحاتی و جنگ سرد تازه‌ای نیست و حفظ پیمان منع موشک‌های میان‌برد نیازمند اراده سیاسی است.

دبیرکل ناتو گفت این نهاد به دنبال مسابقه تسلیحاتی و جنگ سرد تازه‌ای نیست و حفظ پیمان منع موشک‌های میان‌برد نیازمند اراده سیاسی است.

دبیرکل ناتو: نجات معاهده INF نیازمند اراده سیاسی است

به گزارش افق آنلاین ، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک‌شمالی (نانو) گفت نجات معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) نیازمند اراده سیاسی است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، استولتنبرگ روز یکشنبه گفت: «زمان کمتر و کمتری باقی مانده است اما هنوز دیر نشده. می‌توان معاهده را نجات داد. در سال ۱۹۸۷ مسکو نشان داد می‌تواند موشک‌های کروز را طی چند هفته از بین ببرد».

او با تأکیدکرد اتحاد ناتو می‌تواند «با شمار بالای موشک‌هایی که در اروپا دارد»، به‌طور مستقل باپرجا بماند و سیاستی موثر و معتبر در قبال ترساندن دشمن احتمالی بدون حضور در INF داشته باشد.

وی افزود: «ما به دنبال مسابقه تسلیحاتی جدید و جنگ سرد تازه‌ای نیستیم». طبق اظهارات او پاسخ ناتو به تعلیق معاهده INF دارای ماهیتی متناسب، هماهنگ و دفاعی است. این اقدامات می‌تواند شامل امضای یک معاهده کنترل سلاح جدید یا پاسخ نظامی جدید در حیطه سلاح‌های متعارف باشد.

استولتنبرگ گفت ناتو قصد انباشت سلاح‌های هسته‌ای بیشتری را در اروپا ندارد. او بار دیگر روسیه را به نقض معاهده و متهم کرد و از مسکو خواست موشک‌های نوع SSC-۸ خود را امحا کند.

وی همچنین به افزایش قدرت نظامی چین اشاره کرد و گفت معاهده جدید می‌تواند تهدیدات سایبری را نیز شامل شود.

معاهده INF در تاریخ ۸ دسامبر ۱۹۸۷ بین آمریکا و روسیه بسته شد و از ۱ ژوئن ۱۹۸۸ اجرایی شد. این معاهده شامل موشک‌های زمینی استقرار یافته و استقرار نیافته میان‌برد (۱۰۰۰ – ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) است.

واشنگتن بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم کرده است اما روسیه تکامی اتهامات را رد می‌کند.

یکم فوریه سال جاری میلادی ترامپ تعلیق INF‌ از سوی آمریکا را اعلام کرد و اعلام کرد تا شش ماه به روسیه زمان می‌دهد به طور واقعی و قابل رسیدگی خود را با آن منطبق کند.

یک روز پس از این اقدام آمریکا، روسیه نیز این معاهده را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد واشنگتن باید تمایل خود برای مذاکره‌ای برابر و بنیادین را نشان دهد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=284163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر