3

سیاوشی: ۲ ایراد شورای نگهبان به لایحه‌ حمایت از حقوق کودکان بر طرف خواهد شد

  • کد خبر : 285187
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

عضو کمیسیون فرهنگى مجلس از ۲ ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این ایرادات بررسی و برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگى مجلس از ۲ ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این ایرادات بررسی و برطرف خواهد شد.

سیاوشی: ۲ ایراد شورای نگهبان به لایحه‌ حمایت از حقوق کودکان بر طرف خواهد شد

به گزارش افق آنلاین ، طیبه سیاوشی شاه عنایتی رییس کمیته زنان، ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگى مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ۲ ایراد شورای نگهبان به لایحه‌ حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بررسی و بر طرف خواهد شد.

متن کامل بدین شرح است:‌

خبر رد لایحه‌ حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از سوی شورای نگهبان کذب است. این شورا، دو ایراد از لایحه گرفته که در کمیسیون حقوقی-قضایی بررسی و برطرف خواهد شد. بنابراین لایحه‌ی مذکور مجدداً برای تأیید به شورا ارسال می‌شود و انتظار ۱۰ ساله برای تصویب آن به‌زودی به سر خواهد رسید.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان لایحه‌ای بود که با هدف ایجاد تحول جدی در بحث حقوق کودک در سال ۸۸، در قالب ۵۴ ماده از سوی قوه قضاییه تقدیم دولت شد، در مرداد ۹۰ در کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسید و در آبان همان سال به مجلس ارسال شد.

لایحه فوق در سال ۹۲ به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارسال شد تا کمیسیون آن را جهت بحث و بررسی به کمیته حقوق خصوصی ارجاع دهد و در مرداد ۹۷ نمایندگان مجلس با اکثریت مطلق آراء این لایحه را تصویب کردند و سپس جهت اعلام نظر نهایی به شورای نگهبان ارجاع دادند که در آن زمان شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد دانست و لایحه فوق جهت اصلاح به کمیسیون قضایی ارجاع داده شد.

این لایحه در زمان تهیه به دلیل منطبق بودن با مسائل و شرایط  روز مورد توجه فراوان قرارگرفت و اکثریت نمایندگان آن را یکی از بهترین موارد کارشناسی شده در حوزه کودک و نوجوانان دانستند.

شورای نگهبان خواهان ارائه تعریف دقیقی از این کلمه شد، اما کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصمیم به حذف آن گرفت. ولی  این تصمیم با مخالفت نمایندگان در صحن مجلس روبرو و بنابراین کمیسیون توضیحات لازم در مورد آزار عاطفی برای شورای نگهبان ارایه کرد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=285187

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر