2

آمریکا با تحریم ظریف آخرین پنجره امید خود را به مذاکره بست

  • کد خبر : 291027
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا درباره تحریم وزیر خارجه ایران گفت: این اقدام اخیر سبب شد تا آخرین روزنه و پنجره آمریکایی ها که برای مذاکره باز گذاشته بود، بسته شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا درباره تحریم وزیر خارجه ایران گفت: این اقدام اخیر سبب شد تا آخرین روزنه و پنجره آمریکایی ها که برای مذاکره باز گذاشته بود، بسته شود.

افق انلاین ، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این موضوع که آمریکا به آخر خط رسیده اند و در یک استیصال به سر می‌برند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها امروز اصولی همچون دموکراسی، حقوق بشر و دیگر مسائل را در حالی نقض آشکار می کنند که در گذشته وانمود به رعایت آن می کردند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها حاضر هستند حیثیت خودشان را به باد بدهند و اصولشان را نقض کنند، چون در این زمینه نمی توانند در برابر مقاومت و پایداری ایران کاری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خصوص تحریم محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، گفت: این اقدام اخیر سبب شد تا آخرین روزنه و پنجره آمریکایی ها که برای مذاکره باز گذاشته بود، بسته شود.

وی بیان کرد: به‌نظر می رسد آمریکایی ها خودشان وارد یک بن بستی شدند که راهی برای عبور و حتی چاره ای جز عقب نشینی ندارند، چون بن بستی که ایجاد کردند، همان اقدامات یک جانبه گرایی آمریکا در اصول مختلف همچون  برجام، حقوق بین الملل و قوانین و قرارداهایی است که با دیگر کشور ها بستند. آقای ترامپ همه این مسائل را وارد بن بستی کرده که راه عبور ندارد.

کنعانی مقدم اظهار داشت: اکثر کشورهایی که در مقابل آمریکا ایستاند، از استراتژی مقاومت استفاده می کنند و آمریکا چاره ای جز عقب نشینی ندارد.

وی با اشاره به این موضوع که آمریکایی ها به دنبال تحریم ملت ایران هستند، گفت: آمریکا به دنبال تحریم شخصیت ها و شرکت های ایرانی نیست بلکه در تحریم ها ملت ایران را مورد هدف قرار داده است و این موضوع را باید درکت کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت:  اقتصاد مقاومتی یکی از بهترین راهکار مقابله با چنین تحریم ظالمانه‌ایست که می توانیم استفاده کنیم و حتی مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

کنعانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استراتژی آقای ترامپ که بر این تصور است می تواند با تحریم، تهدید و فشار حداکثری،  ایران را به پای میز مذاکره برساند، عملا مواجه با مشت آهنین ملت ایران شده و اقداماتی که انجام می دهد آخرین دست و پازدن آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=291027

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر