1

سقوط نرخ طلا به ۱۶۹۵ دلار

  • کد خبر : 29441
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲

قیمت طلا به جز تاثیری که از فضای سرمایه گذاری در بورسهای بزرگ دنیا می پذیرد به ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزها نیز وابسته است

بولتن نیوز: رشد شاخص  بورس های جهان و افزایش قیمت نفت به بالای ۱۲۲ دلار، باعث کاهش  ۹۰ دلاری  نرخ هر اونس  طلا در بازار جهانی شد و نرخ طلا روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه به ۱۷۰۳ دلار رسیده است و توجه سرمایه گذاران و پس انداز کنندگان به بورس و نفت جلب شده و کمتر به طلا توجه دارند.

نرخ هر بشکه نفت سبک ایران نیزبین ۱۲۲ تا ۱۲۵ و نفت سنگین ایران بین ۱۱۵ تا ۱۲۲ دلار در هر بشکه معامله می شود

به گزارش خبراقتصادی، تحت تاثیر این کاهش نرخ طلا، نرخ طلا وسکه نیز در ایران کاهش یافته و باوجود افزایش تقاضا به خصوص برای ربع سکه در شب عید نوروز، نرخ سکه به حدود ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۹۴، ربع سکه به ۲۰۸ و سکه یک گرمی ۱۰۹ هزار تومان معامله می شود.

نرخ هر مثقال طلای ۱۷عیار نیز ۳۴۳ هزار تومان و هر گرم ۱۸ عیار به ۷۹ هزار تومان و هر گرم ۲۴ عیار به ۱۰۶ هزار تومان کاهش یافته است.

نرخ ارز نیز در بازار آزاد ایران تقریبا ثابت مانده و نرخ هر دلار حول و حوش ۱۹۰۰ تومان ثابت مانده و در دوسه هفته اخیر نوسان قابل توجهی نداشته است.

اخبار متعدد در مورد توافق ایران با کشورهای چین و روسیه و کشورهای دیگر برای جایگزینی پول های دیگر به جای دلار باعث شده که با وجود تورم و رشد نقدینگی، نرخ دلار و سایر ارزها در بازار آزاد ثابت بماند و عرضه ارز بانک مرکزی با نرخ مصوب دلار ۱۲۲۶ تومان باعث شده که تقاضای ارز در بازار در حالت تعادل و بدون نوسان ادامه یابد و تغییر و نوسان محسوسی را شاهد نیستیم.

در بازار ایران نیز  رشد ۳۵۰  واحدی شاخص بورس ایران در یک هفته اخیر و همچنین کاهش نرخ طلا در بازار جهانی باعث کاهش نرخ طلا به طور نسبی شده اما افزایش تقاضا برای شب عید به خصوص ربع سکه ، نرخ تمام سکه را حول و حوش ۸۰۰ و ربع سکه را حول و حوش ۲۱۰ هزار تومان حفظ کرده است

از روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه تا عصر روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی از ۱۷۸۵ دلار تا ۱۶۹۵ دلار کاهش یافته و بدین ترتیب حداقل شاهد کاهش ۸۲ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی هستیم و کارشناسان دلیل آن را رشد شاخص های بورس و بهبود اقتصاد جهان و رشد قیمت نفت های شناخته شده ارزیابی کرده اند که باعث شده قیمت نفت نیز به ۱۰۸ تا ۱۲۴ دلار افزایش یابد.

کارشناسان معتقدند که  در پی انتشار اخبار مثبت در مورد بورس های بزرگ جهان، طلا روز چهارشنبه سقوط شدیدی را تجربه کرد. در بورس ایران نیز طی سه روز گذشته شاخص بورس بیش از ۲۵۶ واحد رشد کرده است

این درحالی است که پیش بینی ها انتظار رشدی تا محدوده ۱۸۲۰ دلار در هر اونس را نیز برای قیمت طلا تخمین زده بودنداما اکنون در مرز ۱۷۰۰ دلار است.

اخبار رشد بورسهای بزرگ جهان منتشر شده و در همین راستا مجلس آلمان با اکثریت ارایه وام به یونان را تصویب کرد.همچنین آمار امیدوار کننده ای از فضای کسب و کار در آمریکا منتشرشد.بورسهای بزرگ آسیایی نیز امروز رشد را تجریه کردند.

قیمت طلا به جز تاثیری که از فضای سرمایه گذاری در بورسهای بزرگ دنیا می پذیرد به  ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزها نیز وابسته است.

هرچند طی ماههای اخیر آشفتگی بازار ارز و قیمت دلار در بازار سیاه بیش از قیمت جهانی طلا بر قیمت سکه تاثیر گذار بوده اما پیش بینی می شود این تغییرات شدید در قیمت جهانی طلا بر قیمت سکه در معاملات فردا تاثر بگذارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29441

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر