2

مدیریت مجلس باید اصلاح شود

  • کد خبر : 29547
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳

مردم دوست ندارند که نماینده مجلس، نوکر دولت شود

مدیریت مجلس باید اصلاح شود/مردم از تنش و دعوا ناراحت هستند
این انتخابات نشان داد که مردم از سیاسیون عبور کردند. مردم به گفتمان انقلاب اسلامی ایمان دارند و به هر فرد و گروهی که به آن گفتمان نزدیک‏تر باشد، رأی ‌می‌دهند.

به گزارش شبکه ایران سید امیر حسین قاضی زاده نفر اول مشهد مقدس برای مجلس نهم در گفتگو با رجانیوز

اظهار داشت: این انتخابات نشان داد که مردم از سیاسیون عبور کردند. مردم به گفتمان انقلاب اسلامی ایمان دارند و به هر فرد و گروهی که به آن گفتمان نزدیک‏تر باشد، رأی ‌می‌دهند. مردم ممکن است به افرادی که در لیست‌های گروه‌های سیاسی حضور دارند رأی بدهند، اما در این انتخابات نشان دادند که از لیست‌ها عبور کردند. به افرادی رأی می‏دهند که احساس می‏کنند آنها با اسلام و انقلاب همراه‌تر هستند. دلیل این تفاوت رأی‏ها و رأی ترکیبی که اتفاق می‌افتد، نیز همین است. هر جریانی که خود را به گفتمان انقلاب اسلامی نزدیک‏تر تعریف کند، مورد اقبال بیشتر واقع می‏شود و هر جریان که فاصله می گیرد، نیز نتیجه برعکس می‌گیرد، حالا می‌خواهد انحراف باشد یا فتنه یا دیگری.

نتایج این انتخابات دو پیام عمده داشت، یکی رویگردانی مردم از فتنه و فتنه گران و کسانی که کمترین گرایشی به فتنه داشتند، بود…

باید عرضم را تکمیل کنم. حتی مردم اگر شبهه داشتند که کسی در مقابل فتنه سکوتی کرده است و یقین هم نداشتند، بلکه تنها این شبهه وجود داشت که ساکت بوده است، او را پس زدند. مردم می‌خواهند ما شفاف عمل کنیم. تکلیف خود را با انقلاب روشن کنیم، با انقلاب هستیم یا بی‌انقلاب. مردم از ما دو پهلو رفتار کردن را قبول نمی‌کنند.

پیام دیگر انتخابات این بود که مردم با انتخاب نکردن بیش از نیمی از نمایندگان مجلس هشتم برای مجلس نهم، نشان دادند که از عملکرد این مجلس رضایت نداشتند.

مردم، نظام، انقلاب و جریان اصول‌گرایی را دوست دارند اما از نوع عملکرد مسئولان ناراضی هستند، بنابراین آدم ها را عوض کردند، این پایین ترین سطح است.

نکته دوم این است که مردم از عملکرد کلان مجلس در بزنگاه‌ها راضی نیستند، در فتنه، در مدیریت مسائل نظام، راضی نیستند و طبیعتا تصمیم گرفتند که اقدام قاطعانه‌‎ای کنند. البته در سیاست خارجی مجلس خوب عمل کرد این تحلیل بالادستی آن است و تحلیل واقعی، در بین این دو سطح است.

قاضی زاده در ادامه این گفتگو در پاسخ به اینکه چطور باید اعتماد از دست رفته مردم به مجلس را بازگرداند بیان داشت:

باید مدیریت مجلس اصلاح شود، همچنین مجلس رفتار و رابطه خود را با سیاست‌های ولی فقیه و دفاع از ارزش‌های انقلاب هم در داخل کشور و هم در خارج از مرزها تقویت کند. در ضمن مجلس نباید با حب و بغض با دولت برخورد کند و در ریل گذاریش برای اجرا باید تسهیل کننده و در نظارت قاطع باشد.

نمایندگان بر اساس احساسات شخصی نباید با دولت برخورد کنند باید بر اساس منافع نظام با دولت برخورد کنند. البته مردم دوست ندارند که نماینده مجلس، نوکر دولت شود. دوست دارند نماینده مجلس قاطعانه از منافع عمومی کشور دفاع کند اما مردم از تنش و دعوا ناراحت هستند، دوست ندارند که کار نماینده مجلس، سنگ‌اندازی در برابر دولت باشد. وظیفه نماینده مجلس ریل گذاری برای دولت است و کاملا در این باید موضع آسان‌گیر باشد اما باید مراقبت کند که قطار دولت از ریل خارج نشود. در این قاطعیت یک نقش نظارتی تسهیل کننده و کنترل کننده می‌خواهد. مردم نمی‌خواهند که نماینده از هر یک از این طرف دو بیفتد. هر نماینده‌ای که از هر کدام از دو طرف افتاد، توسط مردم حذف می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر