2

هدف بزرگ آمریکا در منطقه استفاده از کارت منطقه در”گرند تئوری” آمریکایی ها در تقابل با روسیه،چین و هندِ در حال رشد است

  • کد خبر : 296379
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است: بازی سعودی ها پیداکردن یک جایگاه منطقه‌ای با پیروی از سیاست های آمریکایی است که نهایتاً نفع این بازی، نصیب صهیونیست ها و آمریکایی ها می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است: بازی سعودی ها پیداکردن یک جایگاه منطقه‌ای با پیروی از سیاست های آمریکایی است که نهایتاً نفع این بازی، نصیب صهیونیست ها و آمریکایی ها می شود.
Image result for ‫اردشیر نوریان‬‎

افق آنلاین ، اردشیر نوریان با اشاره به بهانه گیری اروپایی ها و امضای  بیانیه ضدایرانی گفت: بسیاری از ناامنی‌ها در منطقه به سیاست های توسعه طلبانه ایالات متحده ،همراهی کورکورانه و خارج از منطق کشورهای مرتجع عربی منطقه به خصوص عربستان و امارات برمی‌گردد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت موضوع تنش های منطقه در ذیل یک سیاست راهبردی کلان دیگری درحال اتفاق است که آن یک سیاست مشترک آمریکایی -صهیونیستی است و چند هدف را دنبال می کند.

وی با برشمردن اهداف آمریکایی و متحدانش در منطقه ادامه داد: هدف اول آمریکا مشغول کردن جهان اسلام به خودش است؛ هدف دوم جلوگیری از رشد و توسعه توانمندی و تاثیرگذاری کشورهای اسلامی در تعیین معادلات منطقه‌ای و جهانی و هدف سوم تامین امنیت اسرائیل در منطقه است.

سازماندهی معادلات قدرت، از اهداف حضور آمریکا در منطقه

این نماینده مردم در مجلس دهم با برشمردن دیگر اهداف آمریکا و عربستان تاکید کرد: هدف چهارم غرب تسهیل سیاست های زیاده خواهانه ،سلطه طلبانه و استکباری آمریکا در منطقه است. هدف پنجم که ذیل این اهداف تعریف می‌شود؛ ترتیب دادن و سازماندهی کردن معادلات قدرت، سیاست و اقتصاد به تبع آن در منطقه توسط آمریکا است.

نوریان با بیان اینکه هدف بزرگ آمریکا در این مسئله استفاده از کارت منطقه آسیای جنوب غربی و اصطلاحاً خاورمیانه در “گرند تئوری” آمریکایی ها در تقابل با روسیه، چین و هندِ در حال رشد است، تصریح کرد: در واقع یک چارچوب تئوریک بزرگتری در تحولات حاکم در منطقه وجود دارد که در دعوای قدرت های بزرگ جهانی دارد خودش را نشان می دهد؛ در ذیل این تئوری بزرگ، کشورهایی مثل عربستان بازی های خودشان را می‌کنند که در واقع هم راستای بازی آمریکا است.

بازی عربستان، پیداکردن جایگاه منطقه‌ای با پیروی از سیاست های آمریکاست

وی ادامه داد: بازی عربستان و کشورهای دیگر منطقه به صورت متفاوت، در واقع پیداکردن یک جایگاه منطقه‌ای با پیروی از سیاست های آمریکایی است که نهایتاً نفع این بازی به شکلی که آنها معادلاتش را تنظیم می‌کنند، نصیب صهیونیست ها و آمریکایی ها می شود و ضرر بزرگ آن در این “گرند تئوری” متوجه جهان اسلام، کشورهای منطقه و به خصوص جمهوری اسلامی که در کانون این تحولات است، می شود.

هدف بزرگ آمریکا در منطقه استفاده از کارت منطقه در”گرند تئوری” آمریکایی ها در تقابل با روسیه،چین و هندِ در حال رشد است. در واقع یک چارچوب بزرگتری در تحولات حاکم در منطقه وجود دارد که در دعوای قدرت های بزرگ جهانی دارد خودش را نشان می دهد

وی تصریح کرد: اگر یک روزی داعش به وجود می‌آید و جبهه النصره و القاعده به وجود می‌آیند؛ اگر غائله ادلب ایجاد می شود؛ اگر اکثر موضوعات امنیت منطقه به سمت حل و فصل شدن پیش می روند، ولی “ادلب” کماکان مانند یک گره امنیتی باقی می ماند؛ ناشی از تعارض منافع بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای در منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس،با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناامنی‌های منطقه سیاست‌های زیاده خواهانه آمریکا است، مطرح کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی همواره باید پشتیبانی و یاری خود را از کشورهای منطقه حفظ کنیم و این چارچوب از دستمان خارج نشود و در این چارچوب سیاست‌های خودمان را تنظیم کنیم.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=296379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر