1

امام می‌فرمودند «از جهان اسلام و جهان بشریت غافل نشوید».

  • کد خبر : 29699
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲

ملت افغانستان یکی از بزرگترین سرمایه‌های جهان اسلام و اقوام مسلمان در تاریخ معاصر هستند

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت شهدای قرآن که روز گذشته در حسینیه الزهراء (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند ما قرآن را با اقتدار نازل کردیم و آن را حفظ خواهیم کرد؛ بنابراین نه تنها قرآن با هیچ جسارت و دشمنی از بین نخواهد رفت، بلکه حقانیتش روزبه‌روز به مردم جهان آشکارتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فقط پیروان قرآن کریم مدعی هستند که کلمات آن عین کلمات خداوند متعال است، ادامه داد: مهمترین مسئله‌ای که عظمت قرآن را نشان می‌دهد، مضامین و معجزات آن است که از نظر علمی هم عظمت آن در جهان اثبات شده است و بیان معارف آسمانی در این کتاب به قدری با ظرافت است که اگر کسی آشنا نباشد می‌تواند به حقانیت قرآن کریم پی ببرد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه خداوند قرآن کریم را با معجزه حفظ نمی‌کند، افزود: در طی هتک حرمت به قرآن کریم از من پرسیدند، چرا بلایی آسمانی نازل نشد؟ پاسخ دادم، شاید به این دلیل است که خداوند متعال دید مسلمانان قدرت حفظ قرآن را دارند و چه چیزی زیباتر از اینکه ملتی برای پاسداشت قرآن قیام کنند و در این راه شهید بدهند و باز هم به قیام خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز خداوند متعال قرآن کریم را به وسیله ملت افغانستان حفظ کرد؛ وقتی ملت افغانستان در جایگاه مسئولیت دفاع از حریم قرآن قرار می‌گیرند، باید به این مسئولیت خودشان افتخار کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه ملت افغانستان یکی از بزرگترین سرمایه‌های جهان اسلام و اقوام مسلمان در تاریخ معاصر هستند، گفت: این ملت در نیم قرن اخیر روی آرامش را ندید و برای تحمل ناآرامی‌ها حکمت و فلسفه‌ای پشت پرده است؛ وقتی به رسالت ویژه‌ای که می‌تواند برعهده این ملت باشد نگاه کنیم، می‌بینیم تمام این رنج‌ها از الطاف الهی است.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار بیان داشت: اگر حضرت امام(ره) در این خطه انقلابی به پا کردند و موجب شدند که در هشت سال دفاع مقدس با ۲۵۰ هزار شهید در نهایت مظلومیت به پیروزی برسیم، به خاطر توجه دادن جوانان این ملت به مسئولیت‌های جهانی و انقلابی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام(ره) نمی‌فرمودند که فقط قیام کنید و فقط مملکت خود را آباد کنید، ایشان مردم را تنها برای آباد کردن کشورشان دعوت نمی‌کردند و جوانان فقط اسلام را برای مردم کشور خودشان نمی‌خواستند بلکه می‌خواستند اسلام جهانی شود. رهبر کبیر انقلاب می‌فرمودند «از جهان اسلام و جهان بشریت غافل نشوید».

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: مردم افغانستان با کشیدن رنج‌ها می‌توانند برای انجام یک مسئولیت جهانی سرمایه‌گذاری کنند و آن وقت یکی از اهداف میانی که به سهولت خواهند رسید، آبادانی و امنیت کشور خودشان است؛ جوان‌ها به هم‌وطنان خود بگویند که برای اصلاح در جهان قیام می‌کنیم؛ اگر چنین حلقه‌ای بتواند شبکه‌ای از تحرک و فعالیت جهانی را در میان جوانان افغانستان شکل بدهد، خواهید دید جزو اقوام پیشتاز برای مقدمه‌سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) و ریشه‌کن شدن استکبار در جهان هستید.

وی با بیان اینکه ملت افغانستان سند رسوایی دو تمدن بزرگ در رویارویی با شوروی سابق بوده و در نیمه دوم قرن اخیر امریکا را زمین‌گیر کرد، گفت: اکنون بیش از ده سال از حضور امریکا در افغانستان می‌گذرد، اما از رنج مردم افغانستان کم نشده است؛ امریکایی‌ها از قدرت مردم افغانستان می‌ترسند در حالی که آنها از بمب‌های خوشه‌ای تا فرهنگی بر سر روی مردم افغانستان ریختند، اما مردم این کشور هنوز به اسلام و حجاب وفادارند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه ملت افغانستان قیام جهانی خود را آغاز کند، گفت:‌ جوانان افغان با اجرای این رسالت جهانی خودشان، به اوج انقلابیگری و نهایت امنیت و تمامیت آزادی خواهند رسید و برای جهان الگو می‌شوند.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار یادآور شد: اگر امروز یک جوان افغانی از رنج تاریخی سخنی بگوید، سخنش سندی برای حقانیت اسلام و نابودی باطل که همان استکبار جهانی است خواهد بود؛ این ملت گرسنگی، رنج و ناامنی را به جان خرید، اگر قیام جهانی خودش را شروع کند و ایفای نقش در منطقه و جهان را به عهده بگیرد، این واقعه ارزشمند به انفجار نور در منطقه منجر می‌شود و چه کسی یارای مقاومت با آنها را خواهد داشت؟

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه نام شهدای دفاع از حریم قرآن به صورت درخشنده‌ای در تاریخ ثبت خواهد شد، اظهار داشت: جهان امروز در مقابل ما کوچک شده، غربی‌ها سایت‌های ما را فیلتر می‌کنند که مبادا پیام ما به گوش جوانانشان برسد؛ در جهان غرب هیچ حرف تازه‌ای وجود ندارد؛ جوانان غرب از این بی‌تکلیفی خسته شده‌اند و اگر جهان پیش از این در ظلمت و گمراهی بماند ما مقصر هستیم، چرا که خداوند امکان قیام و نشان دادن مسیر را به ما داده است.

به گزارش توانا، مراسم بزرگداشت شهدای قرآن روز گذشته با حضور جمعی از نخبگان، طلاب و بسیجیان کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و هند با حضور اسفندیاری معاون روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین، آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حجت‌الاسلام پناهیان برگزار شد و در طول این مراسم صابر خراسانی و حاج‌صادق آهنگران شعرخوانی و مدیحه‌سرایی کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر