2

انفجار نزدیک فرودگاه بغداد/ اعضای الحشد الشعبی ترور شدند

  • کد خبر : 305454
  • ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۷:۴۵

برخی منابع خبری بامداد جمعه مدعی وقوع انفجار در فرودگاه بین‌المللی بغداد شده‌اند.

انفجار نزدیک فرودگاه بغداد/ اعضای الحشد الشعبی ترور شدند

به گزارش افق آنلاین ، چندین نفر از اعضای «الحشد الشعبی» در حمله به کاروان این سازمان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. «محمد رضا الجبری»، مسئول روابط عمومی و تشریفات الحشد الشعبی در این حمله به شهادت رسید. سازمان الحشد الشعبی در پیامی در صفحه فیسبوک خود تأیید کرد آقای الجبری در «بمباران بزدلانه آمریکا» به شهادت رسیده است.

گزارش‌های اولیه درباره این حادثه مبهم بود و حکایت از آن داشت که دست‌کم چهار راکت به نزدیکی این فرودگاه اصابت کرده است. همزمان گزارش شد بالگردهای آمریکا در حال پرواز بر فراز فرودگاه هستند.

برخی رسانه‌ها نیز همزمان گزارش دادند «هواگردهای ناشناس» دو خودرو را در نزدیکی فرودگاه هدف قرار داده و منفجر کرده‌اند. گزارش‌های بعدی آشکار کرد این دو خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده‌اند.

گزارش‌های متفاوت درباره محل اصابت راکت‌ها

گزارش‌ها درباره محل اصابت راکت‌ها متفاوت بوده است. شبکه الجزیره ابتدا محل اصابت راکت‌ها را محوطه پشتی فرودگاه بغداد ذکر کرد و دقایقی بعد به نقل از منابع امنیتی، محل انفجار را نزدیکی مرکز مشترک نیروهای ضد تروریستی عراق و نیروهای آمریکایی در جنوب فرودگاه بغداد ذکر کرد.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد انفجار در مجاورت پایگاه هوایی «شهید محمد علاء» واقع در غرب بغداد اتفاق افتاده. برخی گزارش‌ها هم مدعی شده‌اند محل انفجار، نزدیکی خروجی مسافران فرودگاه بغداد بوده است.

تلفات انفجار 

با آنکه در گزارش‌های اولیه ادعا می‌شد این حمله راکتی تلفاتی نداشته گزارش‌های بعدی آشکار کردند که این حملات تلفات داشتند. آخرین گزارش‌ها حاکی است در این حمله دست‌کم ۸ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ۵ نفر از اعضای الحشدالشعبی در این حمله به شهادت رسیده‌اند.

سخنان اسپر

ساعاتی قبل‌تر،  «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز با متهم کردن «الحشد الشعبی» به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز»، عراق را به حملات نظامی بیشتر تهدید کرده بود.

اسپر که در ساختمان وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، هدف از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا را ایجاد بازدارندگی در برابر ایران توصیف کرد و مدعی شد که حمله راکتی اخیر به یک پایگاه نظامی آمریکا در «کرکوک» و همچنین اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد با سازماندهی و دستور ایران انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت: «حمله به نیروهای ائتلاف، تازه‌ترین مورد تهاجمات ایران است. نیروهای ایالات متحده، برای تقویت امنیت [در سفارت] مستقر شده‌اند.»

وی سپس گردان‌های حزب‌الله عراق را که اخیرا هدف حمله نظامی آمریکا قرار گرفته‌اند، به تلاش برای تحریک واشنگتن متهم کرد و گفت: «فکر می‌کنم که گردان‌های حزب‌الله ممکن است در آینده رفتار تحریک‌آمیز تازه‌ای انجام دهد. اگر چنین کاری کنند، بابت آن پشیمان خواهند شد.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه از این هم فراتر رفت و گفت ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «نشانه‌هایی هست که آن‌ها دارند برای حملات بیشتر برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر از این حملات [از قبل] اطلاعی بیابیم، برای حفاظت از نیروهای آمریکایی، حفاظت از جان آمریکایی‌ها، اقدام پیش‌دستانه انجام خواهیم داد. بازی عوض شده است.»

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=305454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر