2

برنامه “میدون” به‌عنوان شتابدهنده وارد کارزار کسب‌و‌کار کشور شد

  • کد خبر : 319827
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان از آغاز فعالیت برنامه تلویزیونی «میدون» به عنوان یک شتابدهنده کسب و کار خبر داد.

برنامه "میدون" به‌عنوان شتابدهنده وارد کارزار کسب‌و‌کار کشور شد

به گزارش افق انلاین ، شعار جهش تولید در سایه تحول علمی در صنعت و پرداخت علمی به کسب و کارهای نوپا محقق خواهد شد و این مهم نیاز به توسعه فراگیری در آموزشهای همگانی دارد.

برنامه تلویزیونی «میدون» در قالب یک برنامه داوری و مسابقه‌ای نقش مشاوره‌ای و توسعه‌ای برای کسب و کارهای عمومی برعهده گرفته است؛ “پرویز کرمی” از داوران مسابقه میدون که سمت دبیری ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را هم بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره افق پیش‌روی این برنامه و نقش آن در توسعه کسب و کارهای عمومی گفت: ما در معاونت علمی و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان چند سالی است که در راستای حمایت از تهیه و تولید این برنامه تلویزیونی همت گماشته‌ایم.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان توضیح داد: با حمایتهای معاونت علمی ریاست جمهوری برنامه تلویزیونی «میدون» به‌صورت یک شتابدهنده مجوز گرفت و روز گذشته هم در سرای فناوری و نوآوری دکتر قریب مستقر و افتتاح شد؛ این افتتاح هم با حضور دکتر ستاری معاون علمی ریاست جمهوری و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت؛ در واقع از این به بعد برنامه تلویزیونی «میدون» در نقش یک شتابدهنده به ادامه فعالیت می‌پردازد.

وی افزود: برنامه تلویزیونی «میدون» از تجربه‌های خوب و موفق این حوزه بود که کارآفرینی را از جنس آموزشی و فناوری به سبک و سیاق یک برنامه اجتماعی وارد صدا و سیما کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: من از ابتدای حضورم در این برنامه تلاش داشتم کسب و کارهای نوآور، فناور و هایتک هم در این برنامه حضور داشته باشند؛ چون دوستان ما در برنامه «میدون» بیشتر به سمت کسب و کارهای عمومی حرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: بعد از شکلگیری برنامه شاهد این بودیم که شرکتهای دانش‌بنیان و هایتک هم در این برنامه حضور پیدا کردند و در کنار سایر کسب و کارها، برنامه خودشان را ارائه دادند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ,

داور برنامه «میدون» با اشاره به اتمام فصل اول این مسابقه بیان کرد: قسمتهای پایانی فصل اول برنامه در حال اتمام است اما برای فصل دوم برنامه چند سرفصل را در نظر گرفته‌ایم که به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

وی افزود: حالا «میدون» به عنوان یک مسابقه کارآفرینی و  یک شتابدهنده، افراد و کسب و کارها را جذب می‌کند، به آنها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد، برای آنها تبلیغ کرده و معرفیشان می‌کند و در نهایت برای آنها جذب سرمایه انجام می‌دهد.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان درباره تغییرات این برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد: در کنار روال معمول این برنامه، دو بخش دیگر به آن اضافه خواهد شد؛ یک بخش به موضوع نوجوانان خواهد پرداخت تا به مهارت‌افزایی آنها در کسب و کار بیافزاید.

وی ادامه داد: بخش دیگر برنامه «میدون» به فعالیت در حوزه شتابدهنده‌ها باز می‌گردد؛ به این شرح که داوران این برنامه به استانهای مختلف کشور سفر کرده و دلایل تعطیلی یا کاهش فعالیت صنایع مختلف در این استانها را مورد بررسی قرار داده و به آنها راهکار پیشنهاد می‌دهند؛ در صورت لزوم هم برای راه‌اندازی مجدد این کارگاه‌ها یا کارخانه‌ها اقدام به جذب سرمایه‌ خواهد کرد البته این حمایتها به جذب مالی محدود نشده و ممکن است منجر به حمایتهای معنوی شود؛ حمایت‌های معنوی هم در واقع پیگیری مطالبات صاحبان کسب و کار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=319827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر