1

اعتصاب هزاران نفر از کارمندان رسانه دولتی انگلیس ” بی بی سی “

  • کد خبر : 32500
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱

تصمیم این اتحادیه‌ها برای رای گیری و برگزاری اعتصاب در شرایطی گزارش می‌شود که آن‌ها اعلام کرده اندکه حقوق کارمندان از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون و متعاقب تورم ۸ درصد کاهش داشته است.

اعتصاب هزاران نفر از کارمندان رسانه دولتی انگلیس در اعتراض به پایین بودن دستمزد‌ها پوشش رسانه‌ای مراسم شصتمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس را مختل خواهد کرد.
 فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «تلگراف»: هزاران نفر از کارمندان شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» برای برگزاری اعتصاب در اعتراض به پیشنهاد افزایش یک درصدی حقوق خود رای گیری خواهند کرد و این در حالیست که اتحادیه‌های کارگری انگلیس نیز روز گذشته هشدار دادند که در صورت پیش رفتن این برنامه ریزی آن‌ها در اول ماه ژوئن جاری، پوشش رسانه‌ای مراسم شصتمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس مختل می‌شود.

درحالیکه برگزاری مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس به مدت چهار روز و در تعطیلات رسمی این کشور و از تاریخ دوم ژوئن برگزار می‌شود، برگزاری این اعتصابات علاوه بر این پوشش رسانه‌ای مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ را نیز مختل خواهد کرد.

بر اساس خبر منتشر شده در این روزنامه انگلیسی، اعضای اتحادیه‌های روزنامه نگاران، تکنسین‌ها و سایر کارمندان انگلیسی در هفته‌های آتی رای گیری درباره برگزاری اعتصاب در اعتراض به دستمزدهای خود را برگزار می‌کنند و نتیجه این رای گیری نیز در تاریخ ۲۱ مه سال جاری اعلام خواهد شد.

«جری موریسی» دبیرکل اتحادیه رسانه‌ای موسوم به «بکتو» با اشاره به اینکه تصمیم کارمندان بی‌بی سی برای رای گیری جهت برگزاری اعتصاب متعاقب تحمیل ۱ درصدی افزایش حقوق برای آن‌ها صورت خواهد گرفت، اعلام کرد که تاسف بار است که مراسم مربوط به شصتیمن سالگرد سلطنت ملکه انگلیس تحت تاثیر برگزاری این اعتصاب‌های احتمالی قرار خواهد گرفت اما این پیشنهاد افزایش یک درصدی حقوق کارمندان بی‌بی سی نیز مضحک است.

دبیرکل اتحادیه رسانه‌ای بکتو در ادامه گفت: این اقدام ناشی از ایمان ضعیف است؛ بی‌بی سی در واقع از ما خواسته بود تا با اعضای خود مشورت کنیم و برنامه ریزی کرده بود که نشستی را با محور حقوق کارمندان در هفته آتی برگزار کند؛ ما به آن‌ها اطلاع داده بودیم که پیشنهاد مستقیم افزایش یک درصدی حقوق یک اقدام خصمانه تلقی می‌شود و در حال حاضر نیز گزینه‌ای جز اعلام فراخوان برای رای گیری در مورد برگزاری اعتصاب در اولین فرصت ممکن نداریم.

تصمیم این اتحادیه‌ها برای رای گیری و برگزاری اعتصاب در شرایطی گزارش می‌شود که آن‌ها اعلام کرده اندکه حقوق کارمندان از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون و متعاقب تورم ۸ درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32500

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر