2

گسترش سیستم هوشمند برای کنترل خودروهای متخلف

  • کد خبر : 32613
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹

یکی از سیاست‌های عمده پلیس در سال جاری علاوه بر فرهنگسازی، توسعه استفاده از فناوری هوشمند است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بخشودگی نمرات منفی یک میلیون و ۵۰۰ هزار راننده‌ خبر داد و در مورد ورود خودروهای دست دوم خارجی به کشور گفت: هیچ خودروی خارجی دست دوم شماره‌گذاری نمی‌شود. سردار اسکندر مومنی در حاشیه اولین همایش «قانون، ترافیک، فرصت‌ها و چالش‌ها» افزود: بر اساس قولی که پلیس به مردم داده بود، مقرر شد رانندگان متخلفی که از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۰ تا ۲۰ فروردین ماه سال ۹۱ تخلفی انجام ندهند تمام نمرات منفی آنان پاک شود.

افق نیوز:وی افزود: ۸۹/۳ درصد از رانندگانی که نمرات منفی داشته و در این مدت مشخص شده تخلفی انجام نداده‌اند نمرات منفی آنان پاک شده است.

مومنی با بیان اینکه نمرات منفی یک میلیون و ۵۰۰ هزار راننده پاک شده است به ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم اشاره کرد و گفت:‌ صمیمانه از رانندگان به دلیل رانندگی اصولی توام با آرامش و آسایش تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه جریمه هدف نیست بلکه ارتقای فرهنگ رانندگی هدف پلیس است در مورد دادن فرصت‌های دیگر برای بخشودگی نمرات منفی گفت: این فرصت بخشودگی نمرات منفی آخرین فرصت بود چرا که ممکن بود در اولین سال اجرای این قوانین برخی از مردم همچنان با قوانین آشنایی نداشته باشند.

مومنی با بیان اینکه در متن قانون جدید سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده است گفت: بر اساس قانون رانندگان متخلفی که نمرات منفی زیادی دارند اگر تا شش ماه تخلفی انجام ندهند نمرات منفی آنان بخشوده خواهد شد.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا فرصت دیگر بخشودگی نمرات منفی نخواهیم داشت لذا رانندگان حتما دقت کنند که تخلفاتن حادثه‌ساز نداشته باشند تا نمره منفی نگیرند.

وی همچنین در مورد دادن جایزه به رانندگان منضبط گفت:‌ حتما این وعده عملی خواهد شد و در حال حاضر داده‌های مسابقه بزرگ پیامکی راهنمایی و رانندگی در حال پردازش است و به نظر می‌رسد در اردیبهشت ماه قرعه کشی بزرگی برای دادن جایزه به رانندگان منضبط خواهیم داشت.

مومنی افزود: بر اساس این وعده به رانندگانی که تخلفی نداشته‌اند جوایز متعددی از جمله سفرهای زیارتی و سیاحتی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوالی در مورد واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور گفت: هیچ خودرو دست دوم خارجی از سوی پلیس شماره‌گذاری نخواهد شد و آنهایی که مقدمات ورود این گونه خودروهای دست دوم خارجی را فراهم کرده‌اند بدانند که هیچ خودروی دست دوم خارجی شماره‌گذاری نمی‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد ورود خودروهایی که سه سال از زمان ساخت آنان گذشته است، گفت: ورود خودروهای دست دوم در شان کشور ایران نیست.

وی همچنین با اشاره به تصادف ۱۱ اتوبوس مسافربری در ۱۵ روز گذشته گفت: به فرمانده پلیس‌راه کشور ابلاغ شده است که طرح ویژه برای کنترل این موضوع به مرحله اجرا گذاشته شود و باید گفت که هر حادثه به صورت دقیق و موشکافانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و تمام افرادی که در بروز این حادثه دخیل بوده‌اند از جمله تعاونی، پایانه و حتی ماموران پلیس و حتی خود رانندگان نیز در صورت تقصیر برخورد خواهد شد.

مومنی همچنین در مورد گسترش سیستم هوشمند برای کنترل خودروهای متخلف در کشور گفت: یکی از سیاست‌های عمده پلیس در سال جاری علاوه بر فرهنگسازی، توسعه استفاده از فناوری هوشمند است به گونه‌ای که تمام جاده‌ها و تمام ساعات شبانه‌روز مورد نظارت پلیس باشد.

وی افزود: با نصب دوربین‌های هوشمند در مسیر اصفهان – شیراز توانسته‌ایم تخلفات رانندگان را در این محور به ۰/۴ درصد برسانیم و امیدواریم با گسترش سیستم هوشمند در آزادراه تهران ـ قم این مهم در این مسیر نیز محقق شود.

مومنی در پایان با بیان اینکه در مورد نقش نهادهای اجتماعی و رسانه‌ها در کاهش تلفات در نوروز۹۱ گفت: بی‌تردید رسانه‌ها و نهادهای فرهنگساز از جمله آموزش و پرورش نقش مهمی در کاهش تلفات و تصادفات داشته‌اند و باید گفت که رسانه‌ها در انتقال قوانین به مردم نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32613

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر