2

اردوغان و پوتین درباره تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگوکردند

  • کد خبر : 327247
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۴۳

روسای جمهور ترکیه و روسیه در تماس تلفنی در ارتباط با تحولات و تنش اخیر در قفقاز میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند.

اردوغان و پوتین درباره تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگوکردند

روسای جمهور ترکیه و روسیه در تماس تلفنی در ارتباط با تحولات و تنش اخیر در قفقاز میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند.

به گزارش افق انلاین به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین»؛ رئیس جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در ارتباط با تشدید تنش نظامی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان تلفنی گفتگو کردند.

در این ارتباط کاخ ریاست جمهوری روسیه، کرملین اعلام کرده که رئیس جمهور این در کشور در گفتگو با همتای ترک خود آمادگی کشورش را برای همکاری‌ها و تلاش برای ثبات سازی در منطقه اعلام کرده است.

رئیس جمهور روسیه پیش از این در موضع گیری رسمی نسبت به تنش مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان این موضوع را دارای اهمیت ویژه برای روسیه عنوان و تاکید کرد که مسکو از نزدیک تحولات را زیر نظر دارد.

مهر/درگیری مرزی میان آذربایجان و ارمنستان روز یکشنبه ۲۲ تیر (۱۲ ژوئیه) آغاز شد که این درگیری‌ها در ادامه بحران مرزی قره باغ است.

بحران قره‌باغ در سال ۱۹۸۸ آغاز شد و پس از فروپاشی اتحاد شوروی در سال ۱۹۹۱ همچنان ادامه یافت. در سال ۱۹۹۴ به کمک گروه مینسک (آمریکا، روسیه و فرانسه) توافقنامه آتش‌بس میان آذربایجان و ارمنستان به امضا رسید، اما هراز گاهی این درگیری‌ها به صورت مقطعی باردیگر از سر گرفته می‌شود.

تنش قره باغ تاکنون بیش از ۳۰ هزار قربانی بر جای نهاده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=327247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر