2

مقایسه عملکرد دولت کوبا با دولت کودتایی بولیوی در بحران کرونا

  • کد خبر : 327784
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

در بولیوی دولت کودتایی و تحت حمایت آمریکا شهروندان را رها کرده تا بر اثر شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند در حالی که در کوبا نظام اجتماعی شده جان مردم را از این بیماری مسری محافظت می‌کند.

مقایسه عملکرد دولت کوبا با دولت کودتایی بولیوی در بحران کرونا

به گزارش افق آنلاین ، وب سایت خبری تحلیلی «گری زون» طی گزارشی به مقایسه عملکرد بولیوی و کوبا در بحران ویروس کرونا پرداخته است.

در این گزارش آمده است، همچنان که آمریکای لاتین به کانون جدید ویروس ویرانگر کووید ۱۹ تبدیل شده، کوبا تنها کشوری است که توانسته از جمعیت خود در مقابل این بیماری محافظت کند در حالی که نظام بهداشتی و اجتماعی در سرتاسر این منطقه فروپاشیده و یا در آستانه فروپاشی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در بولیوی یک رژیم کودتایی از وحشت گورهای دسته جمعی و اجساد رها شده در خیابان که نتیجه عملکرد خودش است، به عنوان بهانه ای برای ممنوع کردن انتخابات استفاده می کند.

کوبا و بولیوی تقریبا با ۱۱ میلیون نفر، جمعیتی برابر دارند و جزء آخرین کشورهای بودند که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند. کووید ۱۹ در تاریخ ۱۰ مارس وارد بولیوی شد و در همان روز نیز در کوبا مشاهده گردید.

سایت گری زون در ادامه آورده است، کوبا تاکنون شاهد فوت هیچ کودک و یا کادر درمانی بر اثر ویروس کرونا نبوده و تنها ۲۴۹۵ نفر به این بیماری مبتلا شده اند اما در بولیوی تنها در عرض یک روز (یکشنبه ۱۱ مرداد) ۱۸۲۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند تا شمار مبتلایان در آن کشور به ۶۸۲۸۱ نفر افزایش یابد. این ویروس تاکنون جان ۸۷ نفر را در کوبا گرفته اما در بولیوی ۲۵۳۵ نفر قربانی داشته است.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=327784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر