5

پیشتازی رئیس جمهور کنونی بلاروس در انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 328436
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۹

نتایج یک رأی پرسی رسمی در بلاروس نشان می دهد که رئیس جمهور کنونی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری یک پیروزی قاطع را رقم می زند.

پیشتازی رئیس جمهور کنونی بلاروس در انتخابات ریاست جمهوری

نتایج یک رأی پرسی رسمی در بلاروس نشان می دهد که رئیس جمهور کنونی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری یک پیروزی قاطع را رقم می زند.

به گزارش افق انلاین به نقل از الجزیره، به رغم ورود یک رقیب جدید به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و به چالش کشیده شدن «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور فعلی این کشور در انتخابات روز یکشنبه، نتایج یک رأی پرسی رسمی نشان می دهد که لوکاشنکو در این انتخابات یک پیروزی قاطع را برای خود و هوادارانش رقم می زند.

نتایج این رأی پرسی که برای تلویزیون دولتی بلاروس انجام شد، نشان می دهد که لوکاشنکو ۷۹.۹ درصد از آرا را به دست می آورد؛ در حالی که رقیب وی «اسوتلانا تیخانوفسکایا» ۳۷ ساله با کسب تنها ۶.۸ درصد آرا در مقام دوم قرار می گیرد.

گروههای مخالف دولت بلاروس مدعی هستند که در جریان این انتخابات احتمالاً تقلب صورت می گیرد و برخی نیز خواستار برگزاری تظاهرات در شامگاه یکشنبه شدند.

بنا بر گزارشها، وضعیت در شهر «مینسک» پایتخت بلاروس متشنج است و نیروهای پلیس و نیروهای ویژه در خیابانها حضور دارند.

مهر/انتظار می رود که نخستین نتایج رسمی اواخر روز یکشنبه اعلام شود.

گفتنی است که رقیب اصلی لوکاشنکو- اسوتلانا تیخانوفسکایا- یک خانم خانه دار است که به جای همسر خود که زندانی است، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

تیخانوفسکایا پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود: «مردم دارند بیدار می‌شوند و دوباره عزت نفس پیدا می‌کنند». با این حال او اضافه کرد که «انتظار رقابتی سالم را ندارد».

الکساندر لوکاشنکو تیخانوفسکایا را به عنوان یک «دختر فقیر کوچولو» مورد انتقاد قرار داده و او را دست نشانده قدرت‌های خارجی توصیف کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر