3

ضرورت انسجام و وحدت میان کشورهای اسلامی

  • کد خبر : 33524
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

بسط و گسترش ارتباطات فیمابین زمینه آشنایی هرچه بیشتر مردم و مقامات دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر می‌گیرد.

کرامت‌الله چغرمتی رییس مجلس ایالتی خیبر پختون خوا پاکستان عصر روز گذشته با حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

افق نیوز:در ابتدای این دیدار ابوترابی فرد با اشاره به سابقه دیرینه مراودات دینی و فرهنگی میان مردم دو کشور گفت: اشتراکات و پیوند‌های عمیق دینی و فرهنگی میان دو ملت مسلمان ایران و پاکستان بستر مناسبی برای توسعه و گسترش روابط فیمابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم کرده است.

ابوترابی فرد، انسجام و وحدت میان کشورهای اسلامی را یک ضرورت اساسی دانست و افزود: مقابله با تهدیدات و بهره‌گیری از فرصت‌های پیش‌رو تنها با وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان امکان‌پذیر است و در این عرصه نخبگان جهان اسلام نقش بسزایی دارند.

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی بر اراده مقامات سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه وتقویت مراودات دوستان با پاکستان تاکید کرد و بیان داشت: بسط و گسترش ارتباطات فیمابین زمینه آشنایی هرچه بیشتر مردم و مقامات دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر می‌گیرد.

در ادامه این دیدار کرامت‌الله چغرقی رییس مجلس ایالتی خیبرپختون خوا با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان روابط میان دو ملت پاکستان و ایران را ریشه‌دار و تاریخی خواند و گفت: دشمنان مشترک دو ملت هموراه سعی درایجاد اختلاف میان اقوام و ملل اسلامی دارند و تنها با هوشیاری و اتحاد میان جوامع اسلامی توطئه قدرت‌های جهانی خنثی می‌گردد.

وی گفت‌وگو و مذاکرات میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور را زمینه آشنایی با امکانات و توانمندی‌های فراوان دو کشور برای بسط و توسعه همکاری‌های دوستانه فیما بین دانست و خاطر نشان کرد: دیدار‌ها ومذاکرات طرفین زمینه حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی درعرصه‌های صنعتی و علمی و آشنایی بیش از پیش مرد دو کشور از یکدیگر می‌شود.

وی در پایان بر‌آمادگی مقامات ایالت خیبر پختون خوا پاکستان برای تحکیم و توسعه همکاری‌های همه جانبه با کشورشان تاکید کرد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33524

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر