3

باید غربی‌ها در مذاکرات بغداد، عقل را معیار قرار دهند.

  • کد خبر : 33599
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱

ایران به دنبال سلاح هسته‌یی نیست و تهمت‌های غربی‌ها به دامن نظام جمهوری اسلامی ایران که در طول ۳۳ سال امتحان خود را پس داده است نمی‌چسبد

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران با بیان این‌که مذاکرات استانبول عظمت و شخصیت ایران را به نمایش گذاشته است، تصریح کرد: تهمت‌های غربی‌ها به دامن نظام جمهوری اسلامی ایران که در طول ۳۳ سال امتحان خود را پس داده است نمی‌چسبد. پس باید غربی‌ها در مذاکرات بغداد، عقل را معیار قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به برخی از آیات قرآن گفت: برخی از کشورهای سلطه‌گر تلاش می‌کنند که در کشورهای اسلامی و قدرت‌های ناتوان و حتی ترسو سلطه پیدا کنند و منافع و منابع آنها را غارت کنند، اما به همت خداوند این بیداری ایجاد شد و این بیداری در همه‌ی کشورهای جهان توسعه پیدا می‌کند و خداوند به ملت‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: وظیفه‌ی من و شماست که وطن خود را آباد کرده و پول خود را در کشورهای دیگر به کار نبریم. طبق روایات اگر کسی ثروت خود را در کشورش صرف کند و به تولید و معاش بپردازد، عمرش زیاد می‌شود؛ زیرا دعا پشت سرش است. به همین دلیل باید از تولید بیگانه استفاده نکنیم و به تولیدهای داخلی توجه بیشتری داشته باشیم.

امامی کاشانی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار کرد: طبق این شعار باید به خاطر خدا و خیر خود و آخرتمان تنها آن‌چه که ضرورت دارد، را وارد کنیم و به دنبال تولید بهتر باشیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه‌ی اظهاراتش با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ تاکید کرد: در درجه‌ی اول باید خطاب به غربی‌ها گفت که نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی راستگو و باوفاست که در همین راستا مقام معظم رهبری ما اعلام کردند که سلاح هسته‌یی حرام است. بر همین اساس ایران راست می‌گوید و حتی اساتید آمریکایی در نیویورک، کالیفرنیا و ایالت‌های دیگر پس از مذاکرات استانبول اذعان کردند که آمریکا باید نظر مثبت خود را نشان داده و تحریم‌ها را لغو کند و برای همه سوال بود که چرا ایران که این همه همکاری خوب با آنها داشته، اکنون آمریکا لجاجت می‌کند.

وی ادامه داد: مذاکرات استانبول نشان داد نظام جمهوری اسلامی ایران این‌چنین محکم و پابرجا بوده و ملت ایران منسجم و حول محور ولایت حرکت می‌کند. هم‌چنین انتخابات دور اول و دور دوم نشان داد که ملت ایران هوشیار و پابرجا بوده و این تحریم‌ها به قول خود نویسندگان آمریکایی باعث رشد بیشتر ایران شده و تنها ثمره‌ی آن اذیت خود غربی‌ها بوده است. باید غربی‌ها ملت ایران را باور کرده و به دنبال انصاف و عدالت باشند.

امامی کاشانی با بیان این‌که مذاکرات استانبول عظمت و شخصیت ایران را به نمایش گذاشته و غربی‌ها باید این نکته را مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد: ایران به دنبال سلاح هسته‌یی نیست و تهمت‌های غربی‌ها به دامن نظام جمهوری اسلامی ایران که در طول ۳۳ سال امتحان خود را پس داده است نمی‌چسبد. پس باید غربی‌ها در مذاکرات بغداد، عقل را معیار قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران با اشاره به بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نمایندگان در مجلس لایحه بودجه را بررسی می‌کنند که دولت و مجلس هردو باید به این سمت سوق یابند که بودجه بیشتر به تولید و باور کردن سطح تولید در کشور سوق یابد.

وی در ادامه‌ی اظهاراتش با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مساله‌ی کتاب خواندن و فراگیری تعالیم اسلامی برای جامعه‌ی ایرانی لازم بوده و جوانان ایرانی که رشد علمی پیدا کرده‌اند، باید وقت خود را در جهت فراگیری تعالیم اسلامی بگذرانند.

امامی کاشانی هم‌چنین در خطبه‌ی اول با اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س) و تفسیر سوره‌ی کوثر اظهار کرد: کوثر به معنای خیر کثیر بوده که مصداقش شخص فاطمه زهرا (س) است که محور ذریه طیبه است.

وی در ادامه‌ی بحث با بررسی ارزش‌ها از منظرهای گوناگون اضافه کرد: علما اگر بخواهند ارزش‌ها را بر اساس تفکر خود مطرح کنند، سردرگم و گیج می‌شوند؛ زیرا برخی حقایق بر محور احساسات و عقل نیست و عقل بدون وحی محدود بوده و نمی‌تواند راه را باز کند. بر همین اساس برای درک ارزش‌ها نمی‌توان تنها بر پایه‌ی عقل یا احساسات تکیه کرد. به طور کلی ارزش‌ها اسماء الحسنی بوده و تمام هستی جلوه‌ی اسماء الحسنی خداوند است و انسان کامل نیز جلوه‌ای از اسماء الحسنی خداوند است.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تفکر غربی درباره‌ی زن گفت: مسیح یا عیسی فرزند حضرت مریم که پیامبر غربی‌هاست، دامنی پاک و پاکیزه داشت، اما غربی‌ها که آن را الگوی خود قرار داده بودند از دست دادند و تلاش می‌کنند که فاطمه (س) را که الگوی مردم جهان به‌خصوص امت اسلام است از دست آنها بگیرند. در واقع برخورد غرب با زن یک جنبه‌ی منفی و شهوانی است که جای تاسف دارد.

امامی کاشانی با اشاره به معیار قرآن درباره‌ی خانواده تصریح کرد: معیار قرآن درباره‌ی زندگی این است که مودت و عشق میان زن و مرد باید به اندازه‌ای باشد که همواره لبریز باشد. متاسفانه برخی از دختران و زنان اسلامی، رنگی از غرب گرفته‌اند و فاطمه (س) را رها کرده و به دنبال غرب رفته‌اند؛ در حالی که خود غرب سردرگم و گیج بوده و نمی‌داند چه کند و لذت زندگی را نمی‌فهمد.

وی با بیان این‌که فاطمه زهرا (س) کوثر است، افزود: بانوان و دختران اسلامی باید رنگ فاطمه(س) را گرفته و از جام کوثر زهرا(س) بنوشند. چه نامی از نام فاطمه بهتر ؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33599

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر