2

آزادی دو خبرنگار ترک مفقود شده در سوریه با کمک ایران

  • کد خبر : 33684
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

از همه کسانی که برای نجات ما تلاش کردند تشکر می‌کنم.

احمد داوود ‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد که سوریه با میانجی‌گری ایران، دو خبرنگار ترک که به مدت دو ماه در سوریه مفقود شده بودند را آزاد کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: احمد داوود ‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در صفحه خود بر روی شبکه اجتماعی توییتر نوشت که « خبر خوبی دارم. بالاخره تلاش‌های ما نتیجه داد. هم اکنون با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران صحبت کردم. حمید جوشکون و ادم اوزکوزه که از زمان سفر به سوریه خبری از آنها نداشتیم، در راه رسیدن به تهران قرار دارند.»

وزیر امور خارجه ترکیه افزود که « به درخواست نخست‌وزیر ترکیه هواپیمایی جهت بازگرداندن این دو خبرنگار به تهران اعزام می‌شود.»

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، این دو خبرنگار با هواپیما از دمشق پایتخت سوریه به تهران انتقال داده شدند و حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

اوزکوزه ۳۴ ساله و جوشکون ۲۱ ساله خبرنگار و عکاس روزنامه میلات ترکیه هستند. اوزوکوزه در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری آناتولی از تهران از خبرنگاران برای این که اخبار آنها را به گوش همه رساندند تشکر کرد و گفت: از همه کسانی که برای نجات ما تلاش کردند تشکر می‌کنم.

امیدها برای آزادی این دو خبرنگار زمانی قوت گرفت که مقامات ترکیه روز پنجشنبه اعلام کردند ایران به عنوان میانجی به آنها کمک می‌کند./ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر