1

امضاء کننده‌ی ال‌سی‌ها: بی‌گناهم فقط امضاء کرده‌ام

  • کد خبر : 34089
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵

موکل من قربانی این فساد عظیم بانکی است نه عامل آن و با فردی که عامل فساد است فاصله بسیاری دارد.

در ادامه دادگاه یازدهم از پرونده فساد بزرگ مالی، قاضی سراج به تفهیم موارد اتهامی «د.م» معاون سابق بانک صادرات شعبه گروه ملی اهواز با عناوین اتهامی، شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور، معاونت در تسهیل مال از طریق نامشروع، عدم وصول وجوه به نفع دولت و موضوع ۱۰۳ فقره گشایش اعتبارات اسنادی که کارمزد آن وصول نشده است، پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، پس از اظهارات قاضی سراج متهم در جایگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت: من این اتهامات را قبول ندارم. «د.م» ادامه داد: کار در شعبه‌ها تقسیم شده بود و تمام کار ال‌سی‌ها را خود آقای «ک» انجام می‌داد، همچنین تمام شعبه‌ها ال‌سی صادر نمی‌کردند.

وی ادامه داد: من مشغله‌ کاریم در بانک‌ها بسیار زیاد بود و ال‌سی‌هایی که امضاء می‌کردم بدون توجه کارشان انجام می‌شد و تنها به دلیل اطمینانی که به مافوق خود داشتم این امضاها را انجام می‌دادم و این امضاءها اگاهانه نبوده است.

قاضی سراج گفت:‌ آیا قبول داری که کسی که چیزی را امضاء می‌کند مسوول آن است؟

متهم پاسخ داد: بله

«د.م» ادامه داد:‌من هیچ پولی از هیچ کس نگرفته‌ام و اگر ثابت شود که من دروغ می‌گویم شما هر حکمی که خواستید اعمال کنید.

وی در پایان دفاعیات خود گفت: من با حسن نیت این کارها را انجام دادم و هیچ قصد و نیتی نبوده و تنها به دلیل اعتمادی که به مافوق خود داشتم این امضاءها را انجام می‌دادم.

به گزارش ایسنا‌، در ادامه جلسه وکیل «د.م» در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از موکل خود پرداخت و گفت: در کیفرخواستی که قرائت شد اگر توجه کرده باشید مختصرترین کیفرخواستی بود که در این پرونده وجود داشت، بنابراین وقتی دلایل کم باشد کیفرخواست نیز مختصر است.

سیدیزدالله طاهری‌نسب ادامه داد: موکل من دارای ۲۰ سال کار در بانک است و جزو خانواده‌ای است که به نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده و دو برادر وی به شهادت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: بیان شد که موکل من تصدیق‌نامه و ال‌سی‌هایی را امضا کرده و آیا اینکه این امضاءها از روی آگاهی بوده یا خیر؟ باید گفت خیر این امضاءها به دلیل اطمینان به مافوق خود بوده است.

این وکیل ادامه داد: بعد دیگر اتهام موکل من تبانی است در حالی که تبانی به معنی هم فکری دو یا چند نفر است اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که موکل من با چه کسی تبانی کرده است.

قاضی سراج گفت:‌ امضاءها که تبانی نمی‌خواهد اینکه نتیجه امضاءها چه چیز بوده است مهم است.

وکیل مدافع ادامه داد: من چیزی که با اعتقاداتم در تضاد نباشد قبول می‌کنم این موضوع که موکل من امضا کرده و باید پاسخگو باشد درست است اما اینکه او ناآگاهانه امضا کرده بحث دیگری است و نباید مجازاتش با توجه به اظهاراتش سنگین باشد.

طاهری نسب ادامه داد: اسم موکل من در هیچ شش دسته‌ای که در پرونده‌ها تقسیم‌بندی شده نیامده و همچنین هیچ کس اسم وی را در اظهارات خود نیاورده بنابراین امضاهایی که او انجام داده ناآگاهانه بوده است.

این وکیل ادامه داد: با توجه به جرم بزرگی که نظم اقتصادی کشور را مختل کرده باید یک نفعی به موکل من عاید شود. اما این گونه نیست و او هیچ پولی را دریافت نکرده بنابراین ادعای وی که با واقعیت و متن پرونده است مطابقت دارد.

 

طاهری‌نسب گفت: موکل من قربانی این فساد عظیم بانکی است نه عامل آن و با فردی که عامل فساد است فاصله بسیاری دارد.

این وکیل ادامه داد: «د.م» در مقابل آقای «س.ک» یک فقره ال‌سی را امضا کرده و آن یک فقره دارای اسناد و مدارک است و به ثبت رسیده است اما در همه اعتبارات گشایش شده موردی نیست که در مقابل آقای «س.ک» امضا کرده باشد و به ثبت نرسیده باشد.

طاهری نسبت در پایان گفت: موکل من بدون علم این کارها را انجام داده و مستحق بخشش است.

ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34089

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر