19

اختصاصی: جنگلهای زیبای اسالم به خلخال + تصاویر

  • کد خبر : 344833
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

جاده اسالم به خلخال یکی از رویایی‌ترین جاده های ایران می‌باشد که ۷۰ کیلومتر طول دارد. این جاده از شهر اسالم در استان گیلان شروع می‌شود و به شهر خلخال در نزدیکی جنوب اردبیل منتهی می‌گردد. در واقع انتهای جاده اسالم به خلخال می‌توانید به شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی، زنجان و میانه برسید. جاده […]

جاده اسالم به خلخال یکی از رویایی‌ترین جاده های ایران می‌باشد که ۷۰ کیلومتر طول دارد. این جاده از شهر اسالم در استان گیلان شروع می‌شود و به شهر خلخال در نزدیکی جنوب اردبیل منتهی می‌گردد. در واقع انتهای جاده اسالم به خلخال می‌توانید به شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی، زنجان و میانه برسید. جاده اسالم به خلخال در کنار جاده چالوس، جاده ارس به جلفا، جاده توسکستان از گرگان به شاهرود، جاده سراوان به فومن، گردنه حیران، جاده عباس آباد کلاردشت، جاده ساحلی چابهار – بریس، مسیر روستای هجیج به اورامانات، به عنوان زیباترین جاده های بین شهری ایران محسوب می‌شود.
اغلب مسافرانی که از جاده اسالم به خلخال دیدن کرده اند، معتقدند که هر ۴ فصل این جاده زیبا و تماشایی‌ست. آنچه در سراسر مسیر پیش روی چشمان شما قرار می گیرد، طبیعت زیبا، کلبه های چوبی و رستوران‌های محلی با غذاهای خوشمزه می‌باشند. در مسیرتان از اسالم به خلخال می‌توانید انواع گیاهان، حیوانات وحشی و اهلی، دشت های پُر از گُل را نظاره گر باشید. خوب است بدانید که این جاده آنقدر زیبایی دارد که به عنوان لوکیشن فیلم حضرت سلیمان (مُلک سلیمان) محصول سینمای ایران انتخاب شد تا جایگزین شهرهای اریحا، زبولون و اورشلیم باشد.
در فصل بهار می‌توانید بهترین و خنک ترین آب و هوا را در جاده اسالم به خلخال تجربه کنید. البته به دلیل تفاوت دمای داخل جاده و بخش‌های جنگلی شاهد بارندگی بهاری خواهید بود.
شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از جاده اسالم به خلخال فصل تابستان می‌باشد که به دلیل گرمی هوا و تعطیلات، بیشتر گردشگران برای بازدید از شهرهای شمالی ایران به جاده اسالم به خلخال، ماسال یا جنگل اَبر سفر می‌کنند. در این زمان اگر دمای کل ۴۰ درجه سانتی گراد باشد با ورود به جاده اسالم به خلخال می‌توانید تفاوت محسوس دما تا ۲۰ درجه را احساس کنید. اگر قصد دارید در فصل زمستان و پاییز از مسیر اسالم به خلخال بروید، پیشنهاد می کنیم از قبل وضعیت آب و هوا را بررسی کنید و با تجهیزات کامل زمستانی از قبیل زنجیر چرخ، چراغ قوه، پتو، مواد غذایی کافی و کمک های اولیه به جاده وارد شوید چون میزان بارندگی برف و باران در محوطه های جنگلی زیاد است و امکان دارد در برف گیر کنید و یا در مسیر مارپیچ جاده دچار مشکل شوید.
مهمترین و بارزترین ویژگی جاده اسالم به خلخال طبیعت زیبای آن می‌باشد. شما ایرانگردان عزیز در عبور از این جاده زیبا با بکرترین و ناب ترین بخش‌های طبیعت ایران آشنا خواهید شد. دریاچه های کوچک و بزرگ، آبشارهای دائمی و فصلی، دشت های گُل، گیاهان دارویی و جاندارانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، از معروف ترین جاذبه های گردشگری جاده اسالم خلخال هستند.
به طور کلی در مسیرتان از اسالم به خلخال یا برعکس می‌توانید از چشمه آب گرم کیوی (در نزدیکی خلخال)، گردنه الماس، روستای ییلاقی سه ناو، پارک جنگلی بیلدیر و دشت شقایق نیز دیدن کنید. توجه داشته باشید که بهترین زمان بازدید از دشت شقایق ماه اردیبهشت و خرداد می باشداین دشت در نزدیکی گردنه الماس قرار دارد که جزو معروف ترین مناطق توریستی در مسیر جاده اسالم به خلخال می‌باشد. در گردنه الماس علاوه بر گُل‌های شقایق وحشی می‌توانید در کلبه های چوبی اقامت داشته باشید و از غذاهای محلی مردم نوش جان کنید. اگر مقصد شما گردنه الماس می‌باشد، خوب است که دوربین عکاسی خود را آماده کنید و از گله اسب های وحشی و گل های صحرایی عکس های زیبایی بگیرید.
عکاس:پریسا شکری
خبرنگار: آرزو خلیلی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=344833

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر