1

صنعت هواپیمایی اروپا با مشکلات شدیدی مواجه شده است

  • کد خبر : 35138
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱

شرکت‌های هواپیمایی اروپایی احتمالا تا پایان سال جاری میلادی با زیان‌های هنگفتی مواجه خواهند شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، جرمی هاول، خبرنگار این شبکه درباره مشکلات فزاینده‌ی صنعت هواپیمایی اروپا گفت، انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی طی گزارشی اعلام کرد، شرکت‌های هواپیمایی مسافربری اروپا در سال جاری میلادی در مجموع، بالغ بر یک و یک دهم میلیارد یورو زیان خواهند دید و این دو برابرِ زیان‌هایی است که همین انجمن برای صنعت هواپیمایی اروپا در ماه مارس پیش‌بینی کرده بود.
این انجمن همچنین پیش‌بینی کرد که قیمت بلیط‌های هواپیما در منطقه یورو به علت ادامه بحران اقتصادی در این حوزه، افزایش خواهد یافت که منجر به افزایش فشارهای بیشتر بر مسافران در این منطقه خواهد شد. این در حالی است که مردم در کشورهای این منطقه با مشکلات معیشتیِ روزمره و کاهش قدرت خریدشان روبرو شده اند.
از سوی دیگر این انجمن اعلام کرد، به احتمال زیاد سودآوری شرکت‌های هواپیمایی در سایر نقاط جهان افزایش خواهد یافت، که به علت کاهش قابل توجه قیمت نفت خام و به تبع آن بهای سوخت جت، در ماه‌های اخیر است. البته این احتمال نیز وجود دارد که قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بار دیگر به شدت افزایش یابد.
گزارشگر این شبکه افزود، یکی از علل افزایش فشارهای بر شرکت های هواپیمایی در سال گذشته، افزایش قیمت نفت خام در آن سال و رسیدن آن به ارقامی بالاتر از یکصد و بیست دلار در هر بشکه بوده که منجر به زیاندهی و حتی ورشکستگی برخی از شرکت‌های هواپیماییِ اروپا شده است.
مثلاً در سال گذشته میلادی، بعضی از شرکت‌های هوپیمایی در کشورهای اسپانیا و مجارستان کلاً ورشکسته شده و از این صنعت خارج شده‌اند. سایر شرکت‌های بزرگ هواپیمایی اروپایی مانند ایرفرانس نیز با زیان‌های قابل توجه روبرو شده‌اند. حتی شرکت‌های هواپیمایی که بلیط های ارزان قیمت به مسافران عرضه می کنند، اما خدمات کمتری به آنان ارائه می دهند، مانند شرکت رایان ایر، که معمولاً از استقبال خوب مسافران و شمار زیاد مشتریان برخوردارند نیز با زیاندهی مواجه شده‌اند.
به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی فلایبی در انگلیس که بلیط های ارزان قیمت به مسافران در انگلیس و سایر نقاط اروپا عرضه می‌کند، در بامداد روز دوشنبه اعلام کرد، این شرکت با زیاندهی نه و شش دهم میلیون دلاریِ پیش از مالیات، مواجه شده است. این در حالی است که پس از پرداخت مالیات، زیان این شرکت بیشتر از این نیز خواهد شد.
جیم فرنچ، مدیرعامل این شرکت گفت، انگلیس دارای بالاترین نرخ مالیات فرودگاه‌ها در میان تمامی کشورهای جهان است که برای صنعت هواپیمایی این کشور اصلاً خوب نیست. وی افزود، ادامه کاهش رشد اقتصادی در انگلیس و اوج گیری قیمت نفت خام در سال گذشته نیز دو عامل دیگری بود که منجر به زیاندهی شرکت هواپیمایی فلابیِ انگلیس و بسیاری از شرکت های هواپیمایی دیگر در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35138

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر