8

اقدام ویژه‌ای در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) انجام نشده است

  • کد خبر : 351811
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

 معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: تاکنون اقدامات انجام شده در حوزه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نسبی بوده و متناسب با این جایگاه کار ویژه‌ای انجام نشده است.

اقدام ویژه‌ای در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) انجام نشده است

 معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: تاکنون اقدامات انجام شده در حوزه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نسبی بوده و متناسب با این جایگاه کار ویژه‌ای انجام نشده است.

افق انلاین ، علی نقی لقمانی سه‌شنبه ٢۵ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت و احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: برگزاری جشنواره چلچراغ، آذین بندی سطح شهر، استفاده از پیام‌های مرتبط با این ایام در سربرگ مکاتبات ادارات و برگزاری دو گردهمایی بزرگ در آستان شاهچراغ(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله این برنامه‌هاست.

او از وجود حرم مطهر شاهچراغ(ع) به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری یاد کرد و گفت: مثلث قوی مذهبی شیراز، قم و مشهد یک ظرفیت بسیار قوی، غنی و گسترده است که به فارس در بحث گردشگری مذهبی در سطح ملی و فراملی کمک می‌کند.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اشاره به شکل گیری کارگروه زیارت در استانداری، عنوان کرد: در این کارگروه مصوبات خوب و بسیار ارزشمندی در راستای مبحث گردشگری و کمک به زائرسراها تصویب شده است.

لقمانی با بیان اینکه در بحث گردشگری زیارت باید اقدامات را در دو حوزه کوتاه و بلندمدت دنبال کرد، گفت: موضوع دسترسی‌ها، توسعه حرم و به روز شدن مباحث مرتبط با گردشگری مذهبی باید در دستور کار استان قرار گیرد.

او ایجاد المان‌های مذهبی در سطح شهر را از دیگر اقدامات در این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات انجام شده در حوزه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نسبی بوده و متناسب با این جایگاه کار ویژه‌ای انجام نشده است.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس یادآور شد: با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، کار منظم و نظام مندی در آموزش و پرورش شکل گرفته تا دانش آموزان بی بضاعت و فاقد توانایی مالی شناسایی و به عنوان زائر اولی در قالب گردشگری مذهبی از این فرصت‌ها بهره مند شوند.

لقمانی خاطرنشان کرد: شیراز دارای یک بافت تاریخی، فرهنگی و مذهبی کاملا منحصر به فرد و دارای پیوستگی است و لذا باید ضمن توجه به بافت به عنوان یک ظرفیت مهم و بی بدیل برای صنعت گردشگری، توسعه متوازن و سر زندگی را به بافت برگردانیم.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر