2

همکاری نکردن گروه ۱+۵ با ایران سیاسی است.

  • کد خبر : 35225
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵

غربی ها و در راس آن آمریکا به دنبال این هستند که ما حق فعالیت هسته ای نداشته باشیم ولی در این بازی آمریکا و غرب بازنده هستند.

افق نیوز:نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که غربی ها تلاش دارند جمهوری اسلامی ایران فناوری هسته ای نداشته باشد، گفت: همکاری نکردن گروه ۱+۵ با ایران سیاسی است.
در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس پس از گزارش ‘سعید جلیلی’ دبیر شورای عالی امنیت ملی از روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، سه تن از نمایندگان نقطه نظرات خود را درمورد موضوع هسته ای کشور مطرح کردند.

‘علاء الدین بروجردی’ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، فناوری هسته ای را حق مسلم و بین المللی ملت ایران دانست و اظهارداشت: ما چندین سال است که عضو معاهده ان.پی.تی هستیم که در آن آمده است کشورهای برخوردار از انرژی هسته ای باید این دانش را در اختیار کشورهای غیربرخوردار قرار دهند.

وی افزود: اگر قرار است ایرادی وارد شود این ایراد باید به کشورهای ۱+۵ باشد زیرا ما شاهدیم قبل ازپیروزی انقلاب آنان همکاری گسترده ای با ایران داشتند ولی هیچ گاه اعلام نکردند ایران سوخت فسیلی دارد و نیازی به دانش هسته ای ندارد.

نماینده بروجرد در مجلس نهم افزود: این نشان می دهد که آنان نگاه سیاسی دارند.

بروجردی ضمن تشکر از گروه مذاکره کننده ایران یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گروه مذاکره کننده حمایت جدی می کند.

وی ادامه داد: غربی ها و در راس آن آمریکا به دنبال این هستند که ما حق فعالیت هسته ای نداشته باشیم ولی در این بازی آمریکا و غرب بازنده هستند.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنان در مذاکرات تهران می گفتند شما حق داشتن دو دستگاه سانتریفیوژ را هم ندارید ولی امروز ما هزاران دستگاه ساخته ایم.

بروجردی با بیان این که راکتور تهران داروی یک میلیون بیمار را تهیه می کند، گفت: فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران در عرصه های مختلف پزشکی و فناوری تاثیرگذار است/ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر