1

معضل اصلی غربی ها این است که آنها دچار سوء تفاهم شده اند.

  • کد خبر : 35227
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

مجلس شورای اسلامی همواره همانند گذشته از حقوق هسته ای ایران حمایت می کند و مطالبات جدی خود را در مذاکرات دنبال خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها نباید حق هیچ گونه مطالبه هسته ای را از جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و مجلس نیز از گروه مذاکره کننده حمایت و مطالبات جدی از حقوق هسته ای ایران را دنبال می کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘علی لاریجانی’ در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس از ‘سعید جلیلی’ دبیر شورای عالی امنیت ملی برای ارایه گزارش از روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قدردانی کرد.

وی با بیان این که غربی ها حق هیچ گونه مداخله و مطالبه از فعالیت هسته ای ایران را ندارند، اظهارداشت: معاهده ان. پی.تی که استفاده از فعالیت های صلح آمیز هسته ای در آن لحاظ شده کشورها را ملزم کرده است تا براساس آن به فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود ادامه دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که می بینیم رفتار غربی ها برعلیه ایران مزورانه است.

لاریجانی با اشاره به رفتارهای دوگانه و متناقض غربی ها در مذاکرات با ایران گفت: معضل اصلی غربی ها این است که آنها دچار سوء تفاهم شده اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ۴۱ سال است که موضوع هسته ای را در دستور کار خود دارد، البته در این فرآیند ۴۱ ساله در دو مقطع با مواضعی روبه رو بوده ایم.

رییس مجلس نهم ادامه داد: یک مقطع به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بازمی گردد، بویژه هنری کسینجر وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری نیکسون به منظور بستن قرارداد هسته ای با ایران، رقمی بالغ بر ۶ میلیارد دلار را امضا کرد.

لاریجانی تاکید کرد که در آن زمان نیز مساله غنی سازی اورانیوم وجود داشت.

وی یادآور شد: در یکی دیگر از مقاطع حساس ایران که موضوع هسته ای دنبال شد، پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای غربی سعی کردند با اتهام زنی ها به فعالیت های هسته ای ایران موانعی را برای کشور ایجاد کند.

لاریجانی ادامه داد: از جمله اقدامات آمریکا برعلیه ایران لغو قراردادهای هسته ای کشورهای اروپایی از جمله آمریکا و فرانسه با جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: بنابراین با این روندهایی که غرب در دیپلماسی دروغین خود برعلیه ایران روا داشته است ما چاره ای جز این نداشتیم که با حمایت ملی ایران روی پاهای خودمان بایستیم و از حق هسته ای خود دفاع کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس نهم افزود: مجلس شورای اسلامی همواره همانند گذشته از حقوق هسته ای ایران حمایت می کند و مطالبات جدی خود را در مذاکرات دنبال خواهد کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مذاکرات آتی ایران و گروه ۱+۵ در مسکو را رصد می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر