2

حمله به کاروان دریایی حامل کمک‎های بشردوستانه عازم نوار غزه

  • کد خبر : 3561
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷

اعلام جنگ امریکا واسرائیل به کاروان غزه یکی از عزاداران در مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان حمله اسرائیل به کاروان آزادی امریکا و رژیم اسرائیل روزنامه نگاران، فعالان و حامیان حقوق بشر شرکت کننده در کاروان دریایی حامل کمک‎های بشردوستانه که عازم نوار غزه است را تهدید کرده‎اند. اورن هلمان مدیر دفتر مطبوعاتی رژیم […]

اعلام جنگ امریکا واسرائیل به کاروان غزه

یکی از عزاداران در مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان حمله اسرائیل به کاروان آزادی
امریکا و رژیم اسرائیل روزنامه نگاران، فعالان و حامیان حقوق بشر شرکت کننده در کاروان دریایی حامل کمک‎های بشردوستانه که عازم نوار غزه است را تهدید کرده‎اند.

اورن هلمان مدیر دفتر مطبوعاتی رژیم اسرائیل روز یکشنبه اظهار داشت که پیوستن به کاروان آزادی ۲ می تواند منجر به ممنوعیت شرکت کنندگان در این کاروان برای ورود به اسرائیل تا ۱۰ سال و همچنین توقیف تجهیزات آنان و تحریم‎های دیگر شود.

بر پایه این گزارش، این کاروان دریایی که شامل ۱۰ کشتی می‎باشد، حامل حدود ۵۰۰ فعال حقوق بشر بوده و روز سه شنبه عازم نوار غزه می‎شود.

رژیم اسرائیل ادعا می‎کند که این کاروان محاصره نوار غزه را که از سال ۲۰۰۷ تا کنون جریان دارد، نقض می‎کند.

به دنبال محاصره نوار غزه، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی ساکن این منطقه محروم از مواد غذایی، سوخت و دیگر موارد ضروری شده اند.

هلمان با تحریک‎آمیز و خطرناک خواندن این حرکت، هدف از آن را تضعیف حق اسرائیل برای دفاع از خود و نقض عامدانه قوانین این رژیم دانست.

بر پایه این گزارش، دست کم یکی از خبرنگاران روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز به نام امیره حاس، فعالان شرکت کننده در این کاروان را سوار بر یک کشتی کانادیی به نام تحریر (آزادی) همراهی می‎کند.

همچنین انجمن مطبوعات در واکنش به هشدار اسرائیل، اعلام کرد: تهدید رژیم اسرائیل مبنی بر مجازات روزنامه نگارانی که در این کاروان دریایی شرکت می‎کنند، حاکی از یک پیام دلسرد کننده به رسانه‎های بین‎المللی است و سوالات اساسی را در رابطه با تعهد و التزام اسرائیل به آزادی مطبوعات مطرح می‎کند.

سازمان ملل و تعدادی از دولت‎های دیگر نیز نسبت به عزیمت این کاروان به سمت نوار غزه هشدار دادند. دولت امریکا نیز از اتباع این کشور خواست که در این کاروان کمک‎های بشردوستانه شرکت نکنند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا ضمن تحریک‎آمیز و غیر ضروری خواندن این اقدام، افزود : “ما اعتقاد داریم که عزیمت این کاروان اقدامی مفید برای کمک به مردم غزه نمی‎باشد”.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر