3

ایران در مذاکرات با ۱+۵، مبنای گفت‌وگوها را براساس حقوق شناخته شده ملت ایران ارزیابی می‌کند

  • کد خبر : 36144
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، جدی و مبنای گفت‌وگوها را براساس حقوق شناخته شده ملت ایران در چارچوب ان پی تی و نه فراتر از آن ارزیابی می‌کند

پایگاه خبری افق:سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: ایران در مذاکرات با ۱+۵، جدی و مبنای گفت‌وگوها را براساس حقوق شناخته شده ملت ایران در چارچوب ان پی تی ارزیابی می‌کند.

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جمع خبرنگاران خارجی و رسانه‌های ایرانی مقیم نیویورک در محل سازمان ملل متحد حضور یافت و به سؤالات مختلف آنان در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ داد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پاسخ به سؤالات برخی از خبرنگاران در مورد مذاکرات اخیر انجام شده با گروه ۱+۵ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات خود را در پنج بخش و منطبق با تعهدات ان پی تی و براساس احترام متقابل، اقدامات گام به گام و به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، جدی و مبنای گفت‌وگوها را براساس حقوق شناخته شده ملت ایران در چارچوب ان پی تی و نه فراتر از آن ارزیابی می‌کند و از کشورهای گروه ۱+۵ می‌خواهد بر همین اساس گفت‌وگوها را ادامه دهند.

خزاعی سپس با تشریح برخی بندهای پیشنهادی طرفین در مورد بحث غنی سازی ۲۰% و مسائل حاشیه‌ای آن اظهار داشت: ایران آمادگی دارد براساس چارچوب گفته شده، این موضوع را نیز با بحث‌های فنی و حقوقی مورد بررسی قرار دهد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان توافق بر سر ادامه گفت‌وگوهای کارشناسی در نشست مسکو را اقدامی رو به جلو توصیف کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر