7

خرید لوازم ترمز انواع خودرو از فروشگاه مستریدکی

  • کد خبر : 365195
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

در رانندگی ایمنی مهم‌ترین چیز است و سیستم ترمز مهم‌ترین سیستم ایمنی موجود در خودروی شماست. شما به سادگی با فشردن یک پدال نیروی بسیار زیادی به چرخ‌ها وارد می کنید تا خودرو متوقف شود و اهمیت زیادی دارد که این فرآیند همیشه بدون کوچکترین اشکالی انجام شود.

چراکه سیستم ترمز نقشی حیاتی در ایمنی راننده، سرنشینان، عابران پیاده و حتی سرنشینان سایر خودروها دارد، نقشی مهم برای حفظ جان انسان‌ها. کمتر کسی است که از اهمیت ترمز غافل باشد اما نکات مهمی هست که باید در نگهداری سیستم خودرو بدانیم.

در سیستم ترمز قطعاتی وجود دارند که جر اقلام مصرفی خودرو هستند و هر از چندگاهی باید تعویض شوند، از جمله لنت ترمز جلو و عقب، دیسک ترمز، کاسه ترمز و … حتی روغن ترمز مرغوب هم اهمیت زیادی در کارکرد ترمز دارد. با وجود اجناس تقلبی، کم‌کیفیت یا بی‌کیفیت موجود در بازار، لزوم خرید هوشمندانه این قطعات بسیار ضروری است.

تهیه لوازم یدکی خودرو از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که برای صاحبان خودرو وجود دارد. لوازم خودرو بخصوص لوازم مصرفی نیز مانند هر وسیله‌ای ممکن است خراب و دچار مشکلات فنی شود به همین دلیل باید قطعات تعمیر یا تعویض شود.

در این شرایط پیدا کردن نمایندگی فروش بهترین لوازم یدکی خودرو که بتوان از اصالت و سلامت کالای آن اطمینان کرد، یک بحث مهم است. شما برای تهیه‌ی لوازم یدکی مورد نیاز خود به سراغ کدام مرجع می‌روید؟ اگر خرید آنلاین از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر لوازم یدکی را مورد تایید قرار می‌دهید، امروز برای شما یکی از نمایندگی های فروش قطعات خودرو را معرفی خواهیم کرد و برخی لوازم مورد نیاز در سیستم ترمز خودرو را معرفی می‌کنیم.

لنت ترمز

لنت ترمز خودرو قطعه ای در سیستم بازدارنده و ترمز خودرو است که وظیفه متوقف یا کاهش سرعت خودرو را بر عهده دارد. به این صورت که با به وجودآوردن اصطکاک با دیسک ترمز و یا کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می شود.

لنت ترمز از جمله لوازم خودرو است که باید هر چند وقت یکبار تعوض شود و جزء اقلام مصرفی محسوب می شود و بنابراین هر دارنده خودرو هر از چندگاهی باید اقدام تعویض آن کند. این مدت بستگی به میزان استفاده از خودرو و نیز کیفیت لنت دارد.

اولین آسیبی که لنت ترمز جلو نامرغوب و یا لنتی که عمر مفید آن به اتمام رسیده است می تواند به خودرو و یا سرنشینان بزند متوقف نشدن و یا دیر متوقف شدن اتومبیل است. در شرایط بهتر موجب صدایی همچون جیغ می‌شود و باعث خراب شدن زودتر از موعد دیسک ترمز چرخ های جلو خودرو و کاسه ترمز می شود.

خرید و دیدن قیمت لنت ترمز در فروشگاه مستریدکی

دیسک ترمز خودرو

دیسک ترمز خودرو در صورت خرابی زودتر از موعد استاندارد و یا پایان یافتن عمر مفید آن خطرات ایمنی زیادی برای سرنشینان و خودروهای دیگر ممکن است ایجاد کند. این خطرات به خاطر به موقع ترمز نگرفتن و یا ضعیف ترمز کردن ممکن رخ دهند. با اهمیت ندادن به تعمیر و یا تعویض دیسک ترمز جلو خودرو باعث ایجاد مشکلات جدی تری در سیستم ترمز اتومبیل خواهید شد.

عوامل زیادی در تعیین قیمت دیسک ترمز برای خودرو نقش دارند. از جمله می‌توان به کیفیت و دوام این قطعه اشاره کرد. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت دیسک، کیفیت و دوام بالای محصول است. در محصولاتی که از آلیاژ فولاد بدون ناخالصی استفاده می‌شود، مدت زمان استفاده از دیسک ترمز بیشتر است. به طوری که تا چندین سال به تعویض آن نیاز ندارید. همچنین طراحی خنک‌کننده هم در افزایش قیمت دیسک ترمز مؤثر است. نوع برند هم در تعیین قیمت مؤثر است.

خرید و دیدن قیمت دیسک ترمز در فروشگاه مستریدکی

کاسه ترمز

کاسه ترمز خودرو قطعه‌ای که در چرخ‌های عقب خودرو قرار می‌گیرد. اگر چه بسیاری کاسه ترمز را با ترمز دیسکی اشتباه می‌گیرند، اما این دو قطعه با هم تفاوت دارند. ترمز دیسکی از کالیپر ترمز و دیسک ترمز تشکیل شده است. اما قطعه‌ی کاسه ترمز از قطعه‌ی گود درست شده است که به صورت متحرک عمل می‌کند و عملکرد متفاوتی با دیسک ترمز دارد. نکته‌ای که در زمان خرید کاسه ترمز خودرو باید به آن توجه داشته باشید، قدرت کاسه ترمز برای نگهداشتن و متوقف کردن چرخ است.

شرکت‌های زیادی کاسه ترمز خودرو را تولید می‌کنند که البته در بین همه‌ی برندهای خارجی و داخلی، بیشترین میزان فروش این محصول به دو برند ایساکو و تلدا اختصاص دارد. اکنون بسیاری از خودروهای ساخت داخل برای نصب این قطعه، به سراغ دو برند مذکور می‌روند. از ویژگی‌های کاسه ترمز خودرو از سه برند ایساکو، تکستار و تلدا می‌توان به جنسه بدنه‌ی مقاوم و سطح صاف آن‌ها اشاره کرد. به طوری که در برابر گرما و اصطکاک دوام و مقاومت بالایی دارند.

روغن ترمز

روغن ترمز یکی از ضروریات هر خودرویی است و در بازار انواع و اقسام مختلفی از آن وجود دارد. انواع روغن ترمز با استانداردی به نام DOT دسته بندی می‌شوند که باید هنگام خرید دیسک ترمز به آن‌ها دقت شود. رایج‌ترین آنها DOT3، DOT4 و DOT5 هستند.

DOT3 زرد رنگ و گلیکولی است و نقطه جوش ۲۰۵ درجه سانتی‌گراد دارد. اگر رطوبت به این روغن برسد، نقطه جوش آن به ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

DOT4 نسبت به نوع DOT3 قیمت بیشتری دارد و نقطه جوش آن ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد است. این روغن معمولا آبی رنگ است. در صورتی که رطوبت به این روغن برسد، نقطه جوش آن به ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

DOT5 دارای سیلیکون و معمولا متمایل به بنفش است، همچنین نفطه جوش ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد دارد. معمولا این نوع روغن نسبت به مدل‌های قبلی کاربرد کمتری دارد.

خرید آسان قطعات برقی و مصرفی در مستریدکی

فروشگاه مستر یدکی یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین فروشگاه‌های اینترنتی فروش قطعات خودرو است که بیش از ربع قرن سابقه دارد. مستریدکی بهتر و باکیفیت‌ترین قطعات از جمله لوازم مصرفی ترمز را در فروشگاه خود دارد. این فروشگاه به‌خاطر ارتباط مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده قطعات و خدمات پس از فروش، توانسته محصولات به‌صورت مستقیم به دست مشتری و مصرف‌کنندگان برساند و هزینه‌های خرید قطعه را کاهش دهد. اگر قبل از خرید به کسب اطلاعات بیشتر و پشتیبانی و مشورت با مشاوران این حوزه، در خصوص قطعات موردنظر هم نیاز داشته باشید می‌توانید با راه‌های ارتباطی مستر یدکی به شماره ۲۸۴۲۳۸۳۴-۰۲۱ و ۸۶۰۵۴۳۳۷-۰۲۱ در ارتباط باشید. ما در فروشگاه مستر یدکی منتظر شما هستیم.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=365195

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر