5

ارتش چین ناوشکن آمریکایی را از دریای جنوبی چین عقب راند

  • کد خبر : 369587
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

ارتش چین، امروز یک فروند ناوشکن آمریکایی را از دریای جنوبی چین عقب راند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری افق، ارتش چین، امروز یک فروند ناوشکن آمریکایی را که به صورت غیرقانونی در نزدیکی جزایر پاراسل در دریای جنوبی چین، در حال حرکت بود، با واکنشی خشمگینانه عقب راند.

پس از این رویداد، ارتش آمریکا اعلام کرد ناوشکن «یو اس اس بنفولد» حقوق و آزادی های دریانوردی در دریای جنوبی چین را با توجه به قوانین بین‌المللی رعایت کرده است.

ارتش چین نیز در پاسخ اعلام کرد این ناوشکن آزادی دریانوردی را نقض نکرده و آمریکا را متهم کرد که با این اقدام قصد ایجاد تنش عمدی را داشته است.

فرماندهی میدان نبرد جنوبی ارتش آزادی بخش خلق چین اظهار کرد تردد غیرقانونی این ناوشکن در دریای جنوبی چین و در اطراف جزایر پاراسل، نقض فاحش حاکمیت و امنیت    چین و تهدیدی جدی برای تجارت آزاد و آزادی فرصت های اقتصادی کشورهای ساکن در این دریا است.

وی افزود با مشاهده این ناوشکن ما به نیروهای هوایی و دریایی دستور تعقیب، مشاهده، هشدار و عقب راندن آن را صادر کردیم. این حرکت از سوی آمریکا بار دیگر نشان می دهد که این کشور ایجاد کننده خطرات امنیتی و برهم زننده صلح و ثبات منطقه‌ای است.

جزایر پاراسل منطقه‌ای است که مورد مناقشه سه دولت چین، ویتنام و تایوان است اما دولت چین از سال ۱۹۷۴ کنترل آن را در دست دارد.

این در حالی است که دوشنبه گذشته ششمین سالگرد وضع قانونی از سوی دیوان محاکمات بین‌المللی بود که براساس آن ادعای پکن در مورد دریای جنوبی چین که گذرگاهی برای تجارت دریانوردی سالانه به ارزش ۳ تریلیون دلار است، نامعتبر شناخته شد. چین هرگز این قانون را نپذیرفته و مدعی مالکیت تمام این دریا است.ارتش چین ناوشکن آمریکایی را از دریای جنوبی چین عقب راند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=369587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر