2

طرح تعویض کارت های پایان خدمت از شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد

  • کد خبر : 37139
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲

این طرح از پنجم دی ماه سال ۹۰ آغاز و آخرین مهلت برای تعویض کارت معافیت تا اول تیرماه سال ۹۱ اعلام شد

افق:(ofoghnews.ir) جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: طرح تعویض کارت های پایان خدمت از شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد و کسانی که نسبت به تعویض کارت معافیت اقدام نکرده اند، قطعا با ازدحام و صرف مدت زمان بیشتری روبرو خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار ‘ابراهیم کریمی’ در خصوص آخرین وضعیت طرح تعویض کارت های معافیت، گفت: این طرح از پنجم دی ماه سال ۹۰ آغاز و آخرین مهلت برای تعویض کارت معافیت تا اول تیرماه سال ۹۱ اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه زمان تعویض کارت های معافیت تا ابتدای شهریورماه امسال تمدید مجدد شده است، گفت: از اول تیرماه امسال کارت های معافیت قدیمی فاقد اعتبار شدند؛ بنابراین کسانی که قصد سفر به خارج از کشور و یا درخواست دریافت گواهینامه و هر نوع کار اداری داشته باشند، نمی توانند از کارت های معافیت قدیمی استفاده کنند و باید حتما نسبت به تعویض کارت های معافیت خود تا پایان شهریور ماه امسال اقدام کنند.

جانشین رییس سازمان نظام وظیفه تصریح کرد دوره زمانی برای تعویض کارت های معافیت از زمانیکه هموطنان به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا ارسال کارت های جدید از طریق پست به درب منازلشان، یک ماه خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه کسانی نیز هستند که ظرف ۱۵ روز موفق به دریافت کارت های خود شدند، تاکید کرد: حداکثر زمانی که مردم برای تعویض کارت ها باید منتظر باشند، یک ماه است هر چند تعویض برخی از کارت ها که اصالتشان نیاز به بررسی دارد (تنها یک درصد) ممکن است تا یک ماه و نیم نیز به طول انجامد.

سردار کریمی با بیان اینکه همه کارت های معافیت و پایان خدمتی که از گذشته در دست مردم است باید طی دو سال تعویض شود، گفت: بنابراین پس از پایان تعویض کارت های معافیت یعنی از اول شهریورماه امسال تعویض کارت های پایان خدمت آغاز خواهد شد.

وی از دارندگان کارت های معافیت خواست تا هر چه سریع تر برای تعویض کارت های خود با کارت معافیت هوشمند اقدام کنند. زیرا از ابتدای شهریورماه و آغاز طرح تعویض کارت های پایان خدمت ازدحام بیشتری در دفاتر + ۱۰ وجود خواهد داشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد همانطور که پیش بینی کرده بودیم ۴۰ تا ۴۵ درصد مردم که دارای کارت معافیت قدیمی هستند، برای تعویض اقدام کردند و قطعا مراجعات مردمی در دو ماه باقی مانده نیز افزایش خواهد یافت و افراد باقی مانده در این زمان برای تعویض کارت های خود اقدام خواهند کرد.

بر اساس این طرح سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، همه دارندگان معافیت زیر ۵۰ سال سن که پس از سال ۶۰ کارت معافیت دریافت کردند باید برای تعویض کارت خود با کارت هوشمند به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز تعویض کارت معافیت قدیمی به کارت هوشمند با ۱۴۲ هزار ریال هزینه به قرار زیر است:

– اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه

– اصل و کپی کارت ملی

– سه قطعه عکس ۳*۴ سیاه و سفید با زمینه سفید

– اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی

– اصل کارت معافیت

بنابر اعلام دفاتر پلیس +۱۰ متقاضیان ‌باید فیش بانکی ۸۲ هزار ریالی به ‌نام شرکت پژوهش و توسعه ناجی را به منظور صدور کارت هوشمند به شماره حساب ۰۱۰۶۳۷۴۴۷۹۰۰۳ نزد بانک ملی ایران شعبه سعادت آباد واریز کنند.

از سوی دیگر دفاتر پلیس + ۱۰ مبلغ ۶۰ هزار ریال نیز به عنوان کارمزد به صورت نقدی از متقاضیان دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37139

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر