3

ییلاق زیبای لومه وشت در استان گیلان

  • کد خبر : 377650
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۴۰

ییلاق لومه وشت در ابتدای ییلاق اسب وونی قرار گرفته است, در میان مغازه ها یک جاده خاکی وجود دارد که شما اگر آن را ادامه دهید به لومه وشت خواهید رسید,

تصور کنید در روستاهایی اطراف جاده ای زیبا زندگی می کردید، صبح ها با صدای آواز خروس چشمان خود را باز می کردید و صبحانه خود را در ویو فوق العاده جنگل ها و دامنه های سرسبز میل می کردید. در دامنه این روستاها کندوهای عسل دیده می شود که عسلی خوشمزه و طبیعی را برای اهالی خود به ارمغان می آورد.
دشت هایی پر از گل های رنگارنگ که در فصل بهار به زیبایی محوطه را نورانی می کنند. از جاهای دیدنی اسالم به خلخال می‌توان به مجره، خوجین، کرمان، مَتَش، وَرگَه دَرَه، اسب بونی، گردنه الماس، خرجگیل، شوندَول، شرشر، و… اشاره کرد که می توانید با اجاره کلبه چوبی، یک شب را مهمان اهالی روستاها باشید.

شهرستان تالش منطقه ای است که هر گوشه از آن جاذبه ای منحصر به فرد را به نمایش می گذارد. عجین شدن نواحی کوهستانی، دشتی، کوهپایه ای و دریا سبب شده تا طوالش در تمامی فصل های سال از هوای مطبوعی برخوردار باشد. فصل بهار همواره روزهای خوش آب و هوایی را در این منطقه سپری خواهد کرد، دامنه دشت ها مملو از گل های رنگارنگی همچون شقایق می شود و درختان شروع به جوانه زنی می کنند. در روزهای گرم تابستان می توان ییلاق هایی را در تالش یافت که از سرما اهالی آن بخاری های ذغالی روشن می کنند. پاییز رخی هزار رنگ را در میان جنگل های هیرکانی تالش به نمایش می گذارد و زمستان لباسی بلورین بر تن آن ها می کند. اما باید خاطر نشان کرد در نیمه دوم سال ییلاق های تالش از آب و هوای سردی برخوردار خواهند بود و جاده هایشان لغزنده و صعب العبور خواهد شد، پس حتما قبل از رفتن به سمت آن ها از وضعیت جویشان مطلع شوید.

زبان غالب در این شهرستان زبان تالشی می‌باشد. زبان تالشی بیشتر از فارسی معیار به زبان پهلوی قدیم (زبان ایرانیان باستان) نزدیک است.گروه‌های قومی دیگری نیز به تالش مهاجرت کرده اند و در شهرستان تالش ساکن هستند و به زبان‌های مختلفی مانند ترکی آذری، گیلکی، کردی و فارسی صحبت می‌کنند، ولی مردمان بومی این منطقه تالشان هستند و زبان بومی شهرستان تالش، تالشی است.

یکی از غذاهای اصلی که در این منطقه یافت می‌شود گوشت تازه برای کباب کردن روی آتش است که برای اهل کباب یکی از بهترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود. از آنجا که این منطقه در تمام طول سال خنک و مرطوب است اغذیه فروشی‌ها برای نگهداری از گوشت، با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند. به جای نگهداری گوشت در یخچال، از جلوی هر کلبه‌ی جنگلی که بگذرید، با منظره‌ای جالب شبیه قصابی‌ها روبه‌رو می‌شوید. در این مکان‌ها می‌توانید انتخاب کنید که از کدام قسمت گوشت برایتان کباب کنند.
غیر از کباب می‌توانید در این منطقه غذاهایی مثل میرزاقاسمی، آش‌ دوغ و آش رزین را امتحان کنید.

در مسیر اسالم به خلخال پمپ بنزین وجود ندارد، بنابراین هنگام سفر به این منطقه بهتر است از پربودن باک ماشینتان مطمئن شوید.
جاده اسالم به خلخال، مسیری پر پیچ‌وخم است. با وجود زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد، هنگام رانندگی باید مراقب دره‌های عمیق باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید و آرام برانید.
اگر تصمیم دارید در زمستان به این منطقه سفر کنید بهتر است حتما پیش از حرکت شرایط آب و هوایی و جوی جاده را بررسی کنید. در فصل زمستان به دلیل سرما و بارش برف احتمال بسته بودن راه وجود دارد.
حتی هنگام سفر در تابستان، به دلیل مه‌آلود و بارانی بودن بخش‌هایی از جاده، بهتر است تجهیزات مناسب همراه داشته باشید و از سالم بودن چراغ‌های مه‌شکن خودرو اطمینان حاصل کنید.

عکاس : آرزو خلیلی

خبرنگار: مریم احمدی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر