1

لزوم اقناع رسانه ای در زلزله خوی

  • کد خبر : 378220
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب، ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود. 

زلزله خوی : زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر هشتم بهمن شهرهای خوی و فیرورق و بیش از ۷۰ روستای اقماری در این ۲ منطقه را لرزاند و خسارت زیادی به اماکنی همچون مکان‌های مسکونی، آموزشی، دامی، تجاری وارد کرد که بر اثر آن صدها خانواده در این مناطق مجبور به ترک منازل خود و اسکان اضطراری در بیش از ۱۰۰ اردوگاه‌ برپا شده در نقاط مختلف این شهرها شدند.

در روزهای اولیه بعد از زمین لرزه امکاناتی از قبیل اقلام زیستی و غذایی از سوی جمعیت هلال احمر و خیرین و مردم کشورمان به منطقه فرستاده و موجب برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در کمترین زمان ممکن شد، مردم زلزله زده هم در آنجا ساکن شدند ولی ترس از زلزله بزرگتر همچنان در میان مردم وجود دارد و همین امر باعث شده است بسیاری از اهالی ترجیح دهند فعلا در اردوگاه‌ها ساکن باشند.

در کنار مشکلاتی که در حوزه اسکان زلزله زدگان و همچنین ارائه خدمات به آنان وجود دارد حال باید با مدیریت افکار عمومی و همچنین ارایه اخبار درست از متخصصان و کارشناسان حوزه‌های مرتبط بویژه رسانه‌های رسمی و قابل اعتماد مردم، این موضوع را تبیین کنند که وقوع زمین لرزه بزرگتر در خوی اتفاق افتادنی نیست و اگر هم اتفاق بیافتد، قابلیت پیش بینی در این حوزه وجود ندارد.

البته برای این امر یک اتفاق نظر و هم افزایی در رسانه‌ها نیاز است که به نظر می‌رسد این امر کمی دست نیافتنی باشد.

با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

طبق مشاهدات هر چند همچنان در برخی خیابان‌ها، کمپ‌های دایر شده و مردم زیادی در محوطه مدارس در چادرها سکونت دارند اما بسیاری از مغازه‌ها در بازار خوی و خیابان‌های اصلی این شهر باز و زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است.

براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب، ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

خبرنگار : سید اصغر حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378220

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر