1

هرگونه انتقال به کلانشهرها جز در مورد مقامات و موارد خاص ممنوع است

  • کد خبر : 37925
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

هیچ کارمندانی اعم از رسمی، غیررسمی، پیمانی و حتی قراردادی حق انتقال به تهران را که یک کلانشهر است ندارد

افق نیوز:(ofoghnews.ir) کارمندان سازمان میراث فرهنگی که در راستای طرح انتقال کارکنان از تهران، به شیراز و اصفهان منتقل شده بودند اکنون در حال بازگشت به تهران هستند اما بنا به اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری این امر وجه قانونی ندارد.

بنا به اعلام سازمان میراث فرهنگی ماموریت منتقل شده‌ها از پایتخت، آموزش نیروهای بومی و فرهنگ‌سازی در استان‌های مقصد بوده است و آنها که تمایل دارند در حال انتقال به تهران هستند.

موسوی-رییس سازمان میراث فرهنگی- درباره‌ی دلیل انتقال و بازگشت کارمندان پژوهشگاه سازمان و معاونت میراث فرهنگی به شیراز و همچنین هزینه‌هایی که در این رفت‌وبرگشت صرف شد و آسیب‌هایی که خانواده‌های این بخش‌ها متحمل شدند، اعلام کرد: تاکنون گزارشی از چنین اتفاق‌هایی نداشته‌ام. پژوهشگاه سازمان از تهران رفت که فرهنگ‌سازی کند و حالا نیروهایی که تمایل داشتند، برگشته‌اند. معاونت میراث فرهنگی نیز همین‌طور بوده است.

این در حالی است که بنا به ماده۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه انتقال به کلانشهرها جز در مورد مقامات و موارد خاص ممنوع است و احتمالا انتقال این کارمندان از موارد خاص و استثنا بوده است.

اما در این باره عبدالعلی تاجی- معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری – با بیان اینکه از این مسئله اطلاعی ندارم، گفت: اگر چنین امری صحت داشته باشد خلاف قانون برنامه پنجم است زیرا در بند الف ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم آمده که کسانی که از تهران خارج شده‌اند اجازه بازگشت به تهران و سایر کلانشهرها را ندارند.

وی با اشاره به این بازگشت افرادی که بر اساس مصوبه دولت از پایتخت خارج شده‌اند ممنوع است، گفت: قاعدتا مراجع نظارتی چنین مسائلی را کنترل می‌کنند و بازگشت کارمندان منتقل شده به تهران وجاهت قانونی ندارد.

تاجی خاطرنشان کرد: در واقع هیچ کارمندانی اعم از رسمی، غیررسمی، پیمانی و حتی قراردادی حق انتقال به تهران را که یک کلانشهر است ندارد مگر در موارد خاص که کارگروه تشگیل می‌شود.

از سوی دیگر تعدادی از کارمندان منتقل شده به کلان‌شهرهایی مانند تبریز، شیراز و قم پیش‌تر طی تماس با ایسنا از وضعیت خود ابراز نارضایتی کرده و اعلام کردند که با مجوز معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی منتقل شدند اما اکنون این مجوز از سوی دستگاه‌ها پذیرفته نیست و آنها به دلیل دریافت حقوق به صورت نامنظم مشکل دارند و حتی حاضرند برای رفع مشکلات ایجاد شده به تهران بازگردند اما بنا به قانون چنین امری ممکن نیست.

بنابراین اگر به طور جدی قصد کاهش جمعیت پاییتخت با روش هایی مانند انتقال کارمندان وجود دارد ،باید این مسئله بسیار جدی گرفته شود تا کارمندان منتقل شده تمایل به بازگشت به تهران و سایر کلان شهرها را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر