6

روند معکوس ساخت و ساز تهران با کل کشور

  • کد خبر : 382226
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

در سال گذشته، مجموع پروانه‌های صادرشده برای احداث واحد مسکونی در تهران در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۳ هزار و در کل کشور بیش از ۴۱۷ هزار واحد ثبت شده است. بررسی ها نشان می دهد صدور پروانه های ساخت و ساز استان تهران در این مقطع زمانی ۲٫۵ درصد نسبت به موقعیت مشابه خود در سال گذشته، کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که این روند در کل کشور افزایشی بوده است.

میزان ساخت و ساز در تهران با هیچ شهر اروپایی قابل مقایسه نیست

به گزارش خبرگزاری افق، بر اساس اطلاعات به دست آمده از پروانه‌های ساختمانی صادرشده توسط شهرداری‌های کشور، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۳ هزار و ۴۳۲ واحد مسکونی در پروانه‌های صادره از طرف شهرداری تهران پیش‌بینی شده است. این رقم ۲٫۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر پروانه معادل ۷٫۶ واحد بوده است.

در خصوص واحدهای ساختمانی، ۵ هزار و ۷۱۱ پروانه احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ صادر شده که حاکی از افزایش ۰٫۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

طبق گزارش مرکز آمار، مجموع مساحت زیربنا که در سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران برای آن پروانه ساخت صادر کرده به بیش از ۷ هزار و ۷۲۶ هزار مترمربع رسیده که نشانگر کاهش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته است.

بررسی روند کل نقاط شهری کشور
تعداد ۴۱۷ هزار و ۴۶۱ واحد مسکونی در پروانه‌های صادره از سوی شهرداری‌های کشور در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده که ۵٫۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین، متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه نیز ۳٫۲ واحد بوده است.

در سال گذشته، ۱۳۱ هزار و ۱۷۵ پروانه احداث ساختمان در کل کشور صادر شده که ۲٫۶ درصد بیش‌تر از آمار سال ۱۴۰۰ است. مجموع مساحت زیربنا نیز معادل ۷۶ هزار و ۹۸۸ هزار مترمربع ثبت شده است که رشدی ۰٫۹ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر