2

صدرو حکم دستگیری “معمر قذافی ” توسط دادگاه جنایی بین‌الملل

  • کد خبر : 3826
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۰

افق به نقل از خبرگزاری رویترز، “جی کارنی ” سخنگوی کاخ‌سفید روز گذشته اعلام کرد: صدرو حکم دستگیری “معمر قذافی ” توسط دادگاه جنایی بین‌الملل نشانه دیگری است از اینکه حاکم لیبی مشروعیت خود را از دست داده است. وی افزود: ما معتقدیم که در رابطه با جرایم بزرگی که وی مرتکب شده است، عدالت […]

افق به نقل از خبرگزاری رویترز، “جی کارنی ” سخنگوی کاخ‌سفید روز گذشته اعلام کرد: صدرو حکم دستگیری “معمر قذافی ” توسط دادگاه جنایی بین‌الملل نشانه دیگری است از اینکه حاکم لیبی مشروعیت خود را از دست داده است.

وی افزود: ما معتقدیم که در رابطه با جرایم بزرگی که وی مرتکب شده است، عدالت باید برقرار شود و او باید پاسخگو باشد. این اقدام اخیر دادگاه لاهه گامی دیگر در روند مسئول به حساب آوردن وی خواهد بود.

کارنی با اشاره به انتقادهایی که از “باراک اوباما ” رئیس‌جمهوری آمریکا برای ملحق شدن به عملیات ناتو در لیبی بدون مجوز کنگره صورت گرفته است، گفت: تصمیم دادگاه لاهه بر خطرات و همچنین اهمیت تلاش‌های ائتلاف ناتو در لیبی تأکید دارد.

بر اساس قانون اختیار جنگ آمریکا، چنانچه رئیس‌جمهوری آمریکا قصد داشته باشد نیروهای آمریکایی را وارد عملیاتی خصمانه کند، باید ظرف مدت معینی اجازه کنگره را بدست آورد، اما در حال حاضر رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی است که نیروهای آمریکایی را وارد عملیات خصمانه نکرده و از همین بابت نیز نیازی به اجازه کنگره ندارد.

همین امر اختلافات بسیاری را میان مقامات کنگره و کاخ‌سفید بوجود آورده است و هم‌اکنون به نظر می‌رسد که اختلاف میان آنها به شدت بالا گرفته است. با این وجود تا کنون شاهد هیچ اقدام جدی از سوی هیچ یک از مقامات کنگره در رابطه با پایان دادن به جنگ غیرقانونی لیبی نبوده‌ایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر