3

صادرات کشاورزی در سال ۹۰، ۶۴٫۱ میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است

  • کد خبر : 39612
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹

یکی از اقدامات زیربنایی، گسترش شبکه آبیاری تحت فشار است که ۱میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام تولید ۷۷ میلیون تن محصولات زراعی در سال ۹۰، از اصلاح روش های آبیاری در بخش کشاورزی خبر داد.

افق(ofoghnews.ir): به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، صادق خلیلیان در دیدار رئیس جمهور و اعضاء هیئت دولت با مقام معظم رهبری در گزارشی به اقدامات زیربنایی در بخش آب و خاک اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات زیربنایی، گسترش شبکه آبیاری تحت فشار و اصلاح روش های آبیاری است که ۱میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی مجموع وسعت اجرای طرح های زیربنایی در بخش آب و خاک را در دولت های نهم و دهم ۱۹۲هزار هکتار بیان کرد و افزود: این آمار ۳ برابر اقدامات انجام شده در سال های قبل از ۸۴ است.

خلیلیان با اشاره به بهره برداری از ۳ هزار و ۶۱۹ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، اصلاح ساختار واحدهای مرغداری و دامداری، و طرح های ارتقای سلامت غذا از جمله اجرای عملیات کنترل بیولوژیک و مبارزه غیرشیمیایی با آفات را بخش های دیگر عملکرد دولت در حوزه کشاورزی برشمرد.

وی تراز بازرگانی صادرات محصولات کشاورزی را مثبت دانست و افزود: صادرات کشاورزی در سال ۹۰، ۶۴٫۱ میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تولید محصولات کشاورزی و باغی، گفت: در سال ۹۰ هفتاد و هفت میلیون تن محصولات زراعی، ۱۸میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی، ۷۲۰ هزار تن شیلات، و ۱۴میلیون و ۳۰۰ هزار تن دام و طیور تولید شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر