4

آنچه هم اکنون در منطقه در حال وقوع است، آینده را رقم خواهد زد

  • کد خبر : 40333
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۹:۲۱

شاخص های نظام جهانی جدید از شورای امنیت آغاز خواهد شد و ما در جهان عرب می توانیم که بازیگران مهمی در سطح جهان باشیم.

افق(ofoghnews.ir): ˈسید حسن نصراللهˈ دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آنچه که هم اکنون در منطقه ما در حال رخ دادن است، واقعیت و آینده منطقه را برای مدت ها رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا از بیروت، سید حسن نصرالله دوشنبه شب در گفت و گو با شبکه خبری ˈ المیادینˈ که هم اکنون بطور زنده در حال پخش است، افزود: شاخص های نظام جهانی جدید از شورای امنیت آغاز خواهد شد و ما در جهان عرب می توانیم که بازیگران مهمی در سطح جهان باشیم.

دبیرکل حزب الله گفت: جهان عرب می تواند نقش مهم و بزرگی بازی کند و این امر در دست ملت هاست.

وی گفت: ما به نظام دو قطبی در جهان (شوروی و آمریکا) بازنخواهیم گشت، بلکه جهان به نظامی چند قطبی که در آن کشورهای منطقه ای موثری حضور دارند، منتقل می شود.

سید نصرالله گفت: پیش از تحولات سوریه، تحولاتی که در منطقه انجام می شد، در خدمت جریان مقاومت صورت می پذیرفت و اسراییل در رابطه با انقلاب مردم مصر که نظام ˈحسنی مبارکˈ را به زیر کشید، عزادار شد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه ˈمقاومت ماهیت و طبیعت ماستˈ، گفت: فعالیت های محوری زیادی در جریان است تا مساله فلسطین به فراموشی کشیده شود.

سید نصرالله اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از این مرحله عبور کنیم و در تشکیل یک استراتژی در حمایت از مقاومت سهم داشته باشیم.

وی افزود: به همگی می گویم که اختلافات هر چه که باشد، مسئولیت در قبال فلسطین و قدس، مسئولیتی عقایدی و اخلاقی بوده و این اختلافات نباید که اصل این رویکرد را هدف قرار دهد.

سید نصرالله با اشاره به اینکه پیروزی های مقاومت به برکت خون شهدا و مجاهدین حاصل شده، افزود: آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، مرحله ای بسیار مهم و پایه ریز پیروزی بدون هیچگونه شرط و شروطی بود و باید دانست که پیروزی در سال ۲۰۰۶ نیز بسیار مهم و استراتژیک است.

وی گفت: آمریکا و اسراییل دائما در این راستا فعالیت می کنند که مساله فلسطین از اهتمام ملت های عرب خارج شود.

دبیر کل حزب الله افزود: فعالیت هایی به منظور سوء استفاده از جریان حوادث جاری در منطقه – هر چند که این حوادث به دست مردم انجام پذیرد – ادامه دارد تا ما مساله فلسطین را فراموش کنیم.

وی گفت: لازم است که مساله فلسطین به عنوان قطب نما باقی بماند و ما باید از خود دفاع کنیم و هرگونه تهدیدی را با تهدید پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: برخی مساله ترور ˈرفیق حریریˈ نخست وزیر اسبق لبنان را به جایی بردند که به هیچ وجه در راستای مقابله با دشمن نیست.

سید حسن نصرالله افزود: وقتی که اسراییل ایستاده و تهدید می کند که لبنان را ویران خواهد ساخت، این وظیفه ماست که بایستیم و بگوییم که زمان این حرف ها به سر رسیده است.

ما دایما نیازمند بحث و بررسی در خصوص برخی اولویت ها هستیم و باید این اولویت ها را سازماندهی کنیم.

دبیرکل حزب الله افزود: اسراییل اگر به حال خود رها شود، طرح ها، زیاده خواهی ها و نیروی خود را بازسازی خواهد کرد لذا لازم است که مواجهه با آن در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: دایما در اندیشه اسراییلی، ضربه اول محوریت داشته تا جایی که نیروی هوایی آنها بر این باورند که اقدام به نابودسازی مراکز مقاومت می کنند اما من می خواهم که خطاب به اسراییلی ها بگویم به هیچ وجه بر روی ضربه اول حساب باز نکنید.

دبیرکل حزب الله افزود: موشک های مقاومت توانایی رسیدن به هر هدفی را در فلسطین اشغالی دارند. اسراییل از خانه عنکبوت نیز سست تر بوده ولو این خانه با زرادخانه های نظامی حمایت شود.

سید نصرالله گفت: اسراییل نقاط ضعف بسیار خطرناکی داشته و نیروی هوایی آنها نمی تواند مقاومت مردمی را نابود سازد، چرا که مقاومت نیروی موثر و نیروی بازدارنده حقیقی دارد.

وی اظهار داشت: من با این سخنانم وارد معرکه جنگ با دشمن می شوم و به هیچ وجه وارد جنگی شکست خورده نخواهم شد.

سید نصرالله با اشاره به ایکنه ˈما بر اساس وقایع موجود، وارد جنگی روانی شده ایمˈ،ادامه داد: مقاومت هیچگاه به مردم خود دروغ نگفته است؛ در جنگ ۳۳ روزه، تمام جهان ضد ما بود و با این حال ذره ای شک در پیروزی خود نداشتیم.

دبیرکل حزب الله وضعیت فعلی مقاومت را بسیار بهتر از وضعیت آن در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ دانست و ادامه داد: به همه تاکید می کنم که ما خیالی آسوده داشته و بر اساس دیدگاهی موضوعی در خصوص جریانات موجود در منطقه و جهان، نسبت به آینده مطمئن و خوشبین هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40333

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر