4

اقتصاد، سنگر دفاع از حیثیت و کیان نظام اسلامی است

  • کد خبر : 40365
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰

عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت:تمام دشمنان ایران با استفاده از انواع روشها درصدد ضعیف نشان دادن اقتصاد ایران در محیط بین المللی هستند.

افق(ofoghnews.ir): جنگ اقتصادی امروز نابرابر، جدی و خشن تر از جنگ تحمیلی است زیرا در دوران دفاع مقدس، مردم از شهدا و قربانیان جنگ به شایستگی استقبال می کردند اما امروز قربانیان این جنگ بیکاران، معتادان و سایر قربانیان اجتماعی هستند
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز موضوع اقتصاد با موضوعیت نظام ما گره خورده است، گفت: اقتصاد، سنگر دفاع از حیثیت و کیان نظام اسلامی است.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اصفهان افزود:رهبر فرزانه انقلاب به دلیل توجه ویژه به حوزه اقتصاد، نامگذاری سالها را در این زمینه انجام داده اند.

وی اظهار داشت: تمام دشمنان ایران با استفاده از انواع روشها درصدد ضعیف نشان دادن اقتصاد ایران در محیط بین المللی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید صحنه اقتصاد کشور را بیش از پیش جدی بگیریم، به مقایسه این جنگ با دوران دفاع مقدس پرداخت.

شیخ الاسلامی گفت: جنگ اقتصادی امروز نابرابر، جدی و خشن تر از جنگ تحمیلی است زیرا در دوران دفاع مقدس، مردم از شهدا و قربانیان جنگ به شایستگی استقبال می کردند اما امروز قربانیان این جنگ بیکاران، معتادان و سایر قربانیان اجتماعی هستند.

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: کسانی که در امر اشتغال فعالیت می کنند باید مانند دوران جنگ تحمیلی شب و روز نشناسند.

شیخ الاسلامی متذکر شد:امروز در این جنگ نابرابر اقتصادی، به شناسایی، طراحی عملیات، برنامه ریزی و کار فرهنگی نیاز داریم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اکنون مانند دوران جنگ تحمیلی، ستون پنجم نیز داریم زیرا افراد خائن و جاسوسی در سیستم اقتصادی اخلال و کارشکنی می کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان با هوشیاری باید به ماهیت افراد پی ببرند زیرا کشور در وضعیت متفاوتی قرار دارد.

شیخ الاسلامی با اشاره به هفته تعاون گفت: تنها راه ما برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی این است که آن را به صورت مردمی انجام دهیم و بارزترین مصادیق آن توجه به بخش تعاون است.

به گفته وی، تمام نظامهای سرمایه داری دنیا نیز به دنبال تعاون هستند، در حالی که خاستگاه آن شرق دنیا بود اما بهترین بهره وری از تعاون را غرب برد.

به گفته وی، در اقتصاد ایران تعاون ضعیف است و فرهنگ مهاجم به ما تلقین کرده است که مردم ایران در کارهای جمعی موفق عمل نمی کنند.

شیخ الاسلامی اظهار داشت: ما سابقه و توانایی کار جمعی و تعاونی را داریم و القای ناتوانی ما در کار جمعی یک دروغ است.

وی اشتغال را نیز یک امر فرابخشی دانست و افزود: وظیفه تمام دستگاه ها در امر اشتغال کمتر از وزارت تعاون نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال صرفا اقتصادی نیست و دستگاه های فرهنگی نیز مسئولیت سنگینی در امر اشتغال بر عهده دارند.

وی این موضوع را که تحصیلکردگان ایران همواره به دنبال پشت میزی نشینی هسستند، یک معضل فرهنگی خواند و گفت: دستگاه های فرهنگی باید برای رفع این مهم بکوشند/ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر