2

بی کفایتی جریان اپوزیسیون و طیف اصلاح طلبان برای معارضه با جمهوری اسلامی

  • کد خبر : 4073
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۵۴

بخش فارسی زبان BC .B وابسته به دولت انگلیس رسما به بی کفایتی جریان اپوزیسیون و طیف اصلاح طلبان برای معارضه با جمهوری اسلامی اذعان کرد. این در حالی است که طیفی از اپوزیسیون مقیم خارج، بی بی سی را به خاطر حمایت مطلق از اصلاح طلبان مورد سرزنش قرار داده اند. سایت بی بی […]

بخش فارسی زبان BC .B وابسته به دولت انگلیس رسما به بی کفایتی جریان اپوزیسیون و طیف اصلاح طلبان برای معارضه با جمهوری اسلامی اذعان کرد. این در حالی است که طیفی از اپوزیسیون مقیم خارج، بی بی سی را به خاطر حمایت مطلق از اصلاح طلبان مورد سرزنش قرار داده اند.
سایت بی بی سی فارسی در مقایسه ناکامی فتنه سبز و موفقیت انقلاب های مصر و تونس، بی آن که به شکست آمریکا و انگلیس و اسرائیل هم در مقابل جمهوری اسلامی و هم در حمایت از رژیم های وابسته مصر و تونس اذعان کند، همه مسئولیت های ناکامی در ایران را به گردن اپوزیسیون قدیمی و اصلاح طلبان انداخت!
این رسانه وابسته به سرویس جاسوسی MI6 و وزارت خارجه انگلیس تصریح می کند: اعتراض های ۲سال اخیر در ایران وارد جنبشی شدند که گفتمان آن را پیشاپیش اپوزیسیون قدیمی شکل داده بود و جوانان خواسته یا ناخواسته همان گفتمان اپوزیسیون قدیمی را بازتولید کردند. از همین رو هیچ گاه موفق نشدند با هویت مستقل [!؟] بروز پیدا کنند و گفتمانی را بازتولید کردند که مروجان و مفسران و موافقان آن، سران اصلاح طلب چه در درون و چه بیرون از حاکمیت بودند.
شبکه دولتی انگلیس با وجود حمایت بی سابقه از رفتارهای خائنانه کسانی چون موسوی و خاتمی، اکنون می گوید: واقعیت این است که در طول اعتراض ها، در مقام تفسیر اهداف جنبش سبز، هیچ بیانیه ای از لحاظ رسمیت همسنگ بیانیه های میرحسین موسوی که ارزش ها و تعاریف مورد استنادش بر ساخته از گفتمان قدیم است، نبوده است. مقایسه بین مخالفان مصری و ایرانی می تواند تا حدودی زیادی نشان دهد که چرا آنان موفق و اینان ناموفق بوده اند. مخالفان در ایران وارد گفتمانی شدند که از پیش شکل گرفته بود و لاجرم آنها واکنش سیاسی خود را براساس گفتمان رایج اپوزیسیون قدیمی تنظیم کردند.
بی بی سی در این گزارش رندانه اذعان به این حقیقت نکرده که بر خلاف جریان های ضدانقلاب و فتنه گر همسو با آمریکا، مخالفان در مصر ضدآمریکا و ضدانگلیس و ضدرژیم صهیونیستی و ضد رژیم وابسته مبارک بودند و طبق نظرسنجی ها ۸۰ تا ۹۵ درصد آنها مخالف آمریکا و طرفدار اجرای احکام اسلامی هستند و تنها ۱۰ تا ۱۱ درصد آنها از ایران نه به عنوان دوست بلکه تهدید علیه مصر یاد می کنند.
همزمان با انتشار گزارش بی بی سی، پایگاه ضدانقلابی ایران گلوبال با تخطئه عملکرد یکسویه BBC در ترویج تحرکات «اصلاح طلبان» نوشت: حدود سه سال از تاسیس تلویزیون فارسی بی بی سی می گذرد به رغم تاکیدات زیاد مدیران این شبکه مبنی بر بیطرفی و رعایت توازن و همچنین تاکید مکرر بر این نکته که بی بی سی فارسی سخنگوی هیچ گروهی نخواهد بود، عملکرد این شبکه کاملا خلاف این نکته را اثبات می کند. حضور مکرر تحلیلگران هواداران جریان معروف به دوم خردادی یا همان اصلاح طلبان در این شبکه که بصورت کاملا یکطرفه به تحلیل مسائل سیاسی ایران می پردازند ادعای بیطرفی مسئولان شبکه بی بی سی فارسی را کاملا زیرسوال می برد، این سوال عملا برای بسیاری از بینندگان پیش می آید که چرا از منتقدان اصلاح طلبان حکومتی که طی دو سال اخیر جامه اپوزیسیون را به تن کرده اند در این شبکه به عنوان مهمان دعوت نمی شوند. عملکرد این شبکه به حدی ضعیف است که عملا آن را در حد شبکه تبلیغاتی اصلاح طلبان تنزل داده است و می توان آن را در کنار شبکه هایی مانند رسا، سیمای آزادی و تیشک تیوی حزب دمکرات کردستان ایران قرار داد. جهت گیری های آشکار شبکه فارسی بی بی سی باعث شده است که به این رسانه القابی چون روابط عمومی اصلاح طلبان، بوقچی اصلاح طلبان، بلندگوی دوم خردادیها و… داده شود».
خاطرنشان می شود تلویزیون فارسی بی بی سی اواخر زمستان سال ۸۷ (چندماه پیش از انتخابات) با هدف القای پیشاپیش تقلب در انتخابات و بسترسازی برای آشوب، و با هماهنگی کامل افراطیون مدعی اصلاحات که این بار بنام برنامه حمایت از میرحسین موسوی- در کنار تشجیع کروبی به ساختارشکنی- به عرصه آمده بودند، آغاز به کار کرد. زهرا رهنورد اظهارات معروف خود را که موسوی فرزند آذربایجان و داماد لرستان است و بنابراین باید رأی اول این استان ها را حائز می شد! در مصاحبه با بی بی سی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر