1

شورای شهر اصفهان جزو شوراهای فعال و خوش عملکرد است

  • کد خبر : 41073
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹

بضاعت دستگاه‌های فرهنگی ما در کشور زیاد نیست و شوراها در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌توانند فعالیت مناسبی داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهرها با توجه به امکاناتشان می‌توانند در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی فعالیت مناسبی داشته باشند و به دستگاه های فرهنگی کشور کمک کنند.

افق به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در دیدار با رییس و اعضای شورای شهر اصفهان گفت: شورای شهر اصفهان جزو شوراهای فعال و خوش عملکرد است و افراد صاحب نظری در این شورا عضو هستند و با کمک شهرداری، فضای شهر تغییرات زیادی پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مختلفی که در استان اصفهان وجود دارد،‌ افزود: بضاعت دستگاه‌های فرهنگی ما در کشور زیاد نیست و شوراها در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌توانند فعالیت مناسبی داشته باشند و یکی از انگیزه‌های به وجود آمدن شوراها،‌ رسیدگی به این موارد بوده است و با توجه به وضعیت مالی که دارند می‌توانند در حاشیه دیگر امور به مسائل فرهنگی رسیدگی کنید.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: برخی از موانعی که بر سر راه شوراها قراردارد مربوط به قانون می شود و اینکه آیا شوراها می‌توانند مسئولیت‌های اجرایی را بر عهده بگیرد؟

لاریجانی گفت: یک وجه این مسئله به شورای نگهبان مربوط می شود که باید با آنها صحبت کنیم و نظرشان را در خصوص واگذاری برخی از کارهای اجرایی به شوراها بگیریم و اگر تفسیر آنان در این مورد تغییری داشت بعد مجلس می‌تواند تصمیم جدیدی اتخاذ کند.

نماینده مردم قم افزود: در حال حاضر که تمامی شوراها از یک شرایط مساوی برخوردار نیستند یا باید با تغییر قانون یک شرایط حداقلی برای اعضا در نظر گرفته شود که صلاحیت و اختیارات متوازن داشته باشند و یا یک مرجعی باشد تا شوراهایی که ظرفیت‌های مطلوب دارند، اختیارات بیشتری بدان‌ها داده شود.

رییس مجلس تاکید کرد: شوراها باید به این مسئله توجه داشته باشند که واگذاری فعالیت های جدید بار مالی برای شوراها به دنبال خواهد داشت؛ زیرا نگاه دولت این است که اگر واگذاری مسئولیت اجرای کارهای جدید به شوراها صورت پذیرد، باید از درآمد خود شوراها باشد نه اینکه درآمدها منتقل شود و ضرورت دارد که ابتدا تکلیف این موضوع روشن شود.

وی با اشاره به ضرورت خارج شدن شرایط اداری و مدیریتی کشور از حالت مدیریت متمرکز به سوی غیرمتمرکز، گفت: درست است که اکثر کشورهای دنیا به سوی مدیریت غیرمتمرکز پیش رفته‌اند اما در کشور ما تفسیر شورای نگهبان از  قانون اساسی این است که وزراء مسئول اجرای تمام امور هستند، لذا با این تئوری در ایران مدیریت غیرمتمرکز عملی نمی‌شود، مگر اینکه مسئولین تصمیم بگیرند که کارهای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی با وزراء باشد و کارهای اجرایی را بتوانند واگذار کنند.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه رییس  و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان  به ارائه گزارش فعالیت‌های این شورا و مسائل و مشکلات موجود مانند بحث کمبود بودجه تملک دارایی استان، مترو، خشکی زاینده رود، کمبود آب و بارندگی در این استان، مهاجرین به شهر و مسائل فرهنگی پرداختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر