3

مرد شماره دو نیروی‌ دریایی ترکیه جاسوس شد +تصاویر

  • کد خبر : 41190
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

دادستانی جمهوری ترکیه در شهر ازمیر در غرب ترکیه پیش از این نیز حکم دستگیری ۵۰ نظامی شاغل در این کشور را به اتهام جاسوسی صادر کرده بود.

دادستانی جمهوری ترکیه در شهر ازمیر ، حکم بازداشت ˈ ویسل کسله ˈ مرد شماره دو نیروی دریایی ترکیه را که پیش بینی می شد در آینده به فرماندهی کل نیروی دریایی این کشور منصوب شود ، به اتهام جاسوسی صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، رسانه های ترکیه نوشتند: پرونده جاسوسی نظامی در ترکیه از ماه ژوئن گذشته( تیر) آغاز شده و با دستگیری غیرمنتظره ویسل کسله به مرحله بسیار حساسی رسیده است.پیش بینی می شد کسله در سال ۲۰۱۷ ( ۱۳۹۶ ) به فرماندهی کل نیروی دریایی این کشور منصوب شود.

دادستانی ازمیر روز گذشته مرد شماره دو نیروی دریایی ترکیه را به دادسرا فراخواند که به دنبال بازجویی، به حکم دادگاه بازداشت شد. به همراه وی یک افسر دیگر نیروی دریایی ترکیه نیز دستگیر شد.

پیشتر نیز دریاسالار باز نشسته ˈدنیز جوراˈ در همین رابطه دستگیر شد و هم اکنون در زندان به سر می برد.

به گزارش ترکیه آنلاین، دادستانی جمهوری ترکیه در شهر ازمیر در غرب ترکیه پیش از این نیز حکم دستگیری ۵۰ نظامی شاغل در این کشور را به اتهام جاسوسی صادر کرده بود.

به دنبال آغاز تحقیقات دادستانی جمهوری ترکیه در شهر ازمیر درباره ادعای جاسوسی برخی از نظامیان شاغل و بازنشسته ارتش این کشور ۱۲ تن از نظامیان ارتش ترکیه از جمله دو نظامی بازنشسته و ده نظامی شاغل از سوی دادگاه رسیدگی به این پرونده با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

ماجرای جاسوسی نظامی در نیروهای مسلح ترکیه از آنجا آغاز شد که تشکیلات پلیس ترکیه در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ )با دریافت یک نامه الکترونیکی در این خصوص تحقیقات گسترده ای را آغاز کرد و متوجه شد که باند جاسوسی با استفاده از زنان معلوم الحال اقدام به برقراری ارتباط با نظامیان کرده و اطلاعات محرمانه را بدست آورده اند.

تعداد مظنونین دستگیر شده پرونده جاسوسی نظامی در ترکیه که از سال ۲۰۰۹ ( ۱۳۸۸ ) تاکنون تحت بررسی است بالغ بر ۱۰۰ تن شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41190

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر